Cube 2011 AMS Comp?

chrgre01

Ny medlem
Cube 2011 AMS Comp?
Är nybörjare och är ute efter en fullsuspension MTB som är bra men inte för dyr.
Min pojkvän sökte lite på nätet och förslog bla Cube 2011 AMS Comp. Någon som har erfarenhet av den? Har mest tänkt att cykla på skogsstigar.
Christina

Cube 2011 AMS Comp?
Har tyvärr ingen erfarenhet av just den cykeln, men jag tycker att Cube gör jättefina, bra cyklar. Kör själv en Cube wls gtc HT och är verkligen helnöjd med den! Har dock testat en annan Cube FS, men det var inget som föll mig i smaken.

Varför vill du ha en heldämpad cykel? Tänk på att du faktiskt får "mer" för pengarna om du satsar på hardtail - lättare cykel bla.

Lycka till i ditt val
//Yvonne

Cube 2011 AMS Comp?
För att de kompisar jag pratat med som har heldämpade cyklar är helt sålda och talar sig varma för dom! De säger att om man väl provat är det svårt att gå tillbaka till hardtail.
Christina

Cube 2011 AMS Comp?
Har cyklat på Cube AMS PRO i flera år och dämpningen fungerar riktigt bra i stökig terräng samtidigt är den trampeffektiv på grusvägar. Har precis bytt till en ny Cube AMS. Kvalité, bra komponenter, pris, ramgeometri och snygga gör att man gärna väljer Cube.

Prova en FS och en HT i skogen så märker du skillnaden

Cube 2011 AMS Comp?
Köpte mig en Cube AMS 110 Pro för en tid sen och är väldigt nöjd. Cykeln känns mycket prisvärd. Körde HT innan och är grymt nöjd med att köra FS nu, otrolig skillnad säger jag.

Cube 2011 AMS Comp?
Tack för alla svar.
Hade tänkt att min budget låg runt 10.000-11.000 max så det var därför jag frågade om just den här modellen.
Christina

Tillbaka
Topp