Cube hojar på Bike-Discount??

Atlas Berben

Ny medlem
Hej!!
Måste även denna gång få några expertråd. Har sett en heldämpad Cube cykel på Bike-Discount. Den väger 11.9 kg och kostar 16000 kr. Komponeterna är inga värsting grejor men de är ganska okej. Kan det vara något? Det finns även liknade Radon cyklar för ungefär samma pris, de väger dock lite mer. Har tidigare läst att Radon cyklarna är relativt prisvärda och att de som har beställt dem är nöjd. Kanske inte världens snyggaste hojar men det verkar vara bra priser! Vad tror ni?

Kan det var något att pröva som första heldämpade hoj eller sak man spara pengarna och köpa något mer beprövat märke här hemma? Viket märke är det mest pisvärda för ca 15000-20000 kr?

Robban

Om du ska handla inom Sverige så tycker jag att Marins cyklar ser prisvärda ut. För XC i nämnda prisklass har de "Rift Zone" för 18500 kr och "Mount Vision", som dock går på 22200 kr. Ramarna och bakdämparna är (enligt spec på Cykelnetto) likadan på Rift Zone och Mount Vision - förutom lackering och modellnamn. Det som skiljer är prylarna som sitter på. Att uppgradera en Rift Zone till Mount Vision-nivå kostar mer än de 3700 kr som det skiljer mellan modellerna, det kan därför vara ett bra val att välja en Mount Vision redan från början om du har möjlighet.

Marin i Sverige finns på

<http://www.cykelnetto.com>

Jag vet att det finns några här på forumet som köpt Cannondales och Specializeds utomlands (inom EU). De kanske fyller på med mer info. Annars kan du söka efter infon för jag tror att deras inköp (i alla fall Cannondales från Tyskland) har tagits upp tidigare här.

Giants NRS ska visst ha ett bra pris (komplett) från Tyskland, så där har du ännu till alternativ.

Från Cyclecomponents borde det gå att bygga en heldämpad (Salsa Caballero) för runt 20-21 tkr då ramen kostar ca 9000 kr. Observera att lös ram + delar ofta kostar mer än att köpa en likvärdig komplett cykel direkt från någon tillverkare.

Det finns ett fleratal åsikter här (och på MTBR) om ovan nämnda cyklar/märken.

Senast redigerad av en moderator:
En kona kikapu deluxe kanske kan vara nåt? Lite lättare att få tag på i Sverige, kostar dessutom ungefär lika mycket här som utomlands. 1899euro enligt konaworld

Tillbaka
Topp