Cube reaction gtc SL 29" storleksfråga.

nhoj

Medlem
Hej
Är sugen på en cube reaction men vet inte om 17" eller 19" passar bäst. Är 180/80 i mått. Nån som har en och kanske liknande mått?

Jag är 186/89 och va helt säker på en 19,5" men efter mycket provande och mätande så slutade det med en 21,5" istället dvs en L. Så en M ram (19,5") är nog mer rätt än en small.. Men det är såklart enklast att testa hos din LBS

Tack för svar. Diskuterade med säljaren över telefon, kom fram till att 17" "verkar" rätt. Hoppas bara inte den blir för liten nu. Märker jag när den landar i lådan.

Lagt in mina mått i olika tabeller och då rekommenderas 18". Den finns bara i 17 och 19 som 29:a. Läst att om man kör mest i skog så ta storleken under.
Fortsättning följer. .....

nhoj sa:
Lagt in mina mått i olika tabeller och då rekommenderas 18". Den finns bara i 17 och 19 som 29:a. Läst att om man kör mest i skog så ta storleken under.
Fortsättning följer. .....

Jag ska enligt alla tabeller ha en 20". Men som sagt så finns ju bara 29" i 19 och 21. Jag köpte en 19 först, men när allt va inställt och klart så hade jag maxat sadelstolpen till sista strecket. Så jag bytte till en 21" och då blev det det perfekt med alla mått.

17tum som har en reach på 400mm låter litet för en som är 180cm, jag är 170cm o hade tidigare en Cube AMS 120 29tum i 17tum med 90mm styrstam.

Du ligger mellan en 17 o 19 på cube. Kollegan är 183 och kör 19" på samma hoj som du kollat på.jag är 188 kör också 19" på cube. Min far är 177 och kör cube elite c68 i 17"

Blir levererad imon...så då vet jag om det blir cykling i helgen eller en biltur för å byta upp mig. Kan nog vara värt resan nästa gång man ska handla nytt.

Tillbaka
Topp