Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Bilden visar att det är kanttråd.
staine sa:Konkret sa:Bilden visar att det är kanttråd.
Jo men varför står det tubdäck överallt då?
staine sa:Ok. Är de bättre än Racing Ralph då?
emmer sa:Dessa Limus är för riktigt leriga förhållanden vilket inte Racing Ralph är.
Mer lika borde Challenge Grifo vara, och eventuellt Baby Limus.
Open Tubular är "aldrig" avsedda för tubeless - det behövs vulkade sidor för det.Stumpy sa:De är kassa om de inte kommit tillrätta med problemen med att slitbanan lossnar från stommen.
Dessutom går de inte att köra slanglöst. Kanttråden är för vek och däcket poppar av fälgen.
Skydda mot fukt givetvis. Vadfantroddedu?staine sa:"Sköter fuktskyddet" ja nu snackar vi. Va fanken är det?
emmer sa:Skydda mot fukt givetvis. Vadfantroddedu?staine sa:"Sköter fuktskyddet" ja nu snackar vi. Va fanken är det?
Det är snarare just därför.Konkret sa:Skydda mot fukt när däcken skall användas i Belgien och i lera på hösten och vintern.
Vilket jävla skämt.
Hade inte ens funkat som trainerdäck för mig med tanke på hur man svettad.
emmer sa:Det är snarare just därför.Konkret sa:Skydda mot fukt när däcken skall användas i Belgien och i lera på hösten och vintern.
Vilket jävla skämt.
Hade inte ens funkat som trainerdäck för mig med tanke på hur man svettad.
Korden är ju öppen å fukt kryper längs den. Nu använder ju inte alla bomull, och de som TS frågade om har väl sysntetkord, men förutom att man riskerar att korden ruttnar om man förvarar dom fuktigt så kan man få släpp mellan latexlimmade slitbanan och korden (vilket kom upp ovan).
För trainerdäck är det nog inget problem - även om du svettas som en gris - för de är inte open tubular utan vanliga hulkade skitdäck som är extra väremtåliga (hårda i syntetgummit).
Har ni sett däck?
itisasitis sa:Kapar lite kanske...betyder tubdäck helt enkelt att dom ska användas med slang? (antar att tube = slang.) Vad betyder kanttrådsdäck - och varför/när ska man ha/inte ha det?
Dugast och FBM är mig veteligen otätade.Raggamuffin sa:Ibland (förr...) är tuberna gjorda i bomull och då behöver man använda någon form av aquaseal/sure för att däcken ska bli vatten/fukttäta. Idag är väl alla(?) bomullstuber redan tätade.
itisasitis sa:Driver ni med mig? Varför skulle man vilja köra runt med vattenfyllda slangar/däck? Mjukt och skönt kanske (kanske!), men det blir det väl med mindre luft också. Detta låter helt galet.
Det är nog mer att varje däck (4 mönster?) finns med fyra stommar numera:Raggamuffin sa:Men det kanske inte är alla.