Kanske kan vara läge att utreda vad hostan beror på? En månad är rätt långt tid. Hosta är inte ett vanligt allergitecken, såtillvida man inte har allergiinducerad astma och mot det finns det bra mediciner att tillgå. Har du fått bronkit, som bucklan här ovan, så har du hamnat i en ond cirkel, hostan irriterar luftvägarna och du hostar pga irriterade luftvägar. Kan ta tid innan det läker ut av sig självt, men det finns ju mediciner mot det också.
Generellt ska man vara försiktig med träning när symptomen sitter i eller nedanför halsen.