Cyclecomponents blir Cykelkraft.se?

geologen: Otroligt störigt när de skickar det direkt till utkörningsställe utan att fråga. Beställer majoriteten av grejerna till jobbet som är bemannat under arbetstid.

Med den där outhärdligt dåliga hemsidan så är det nog rätt kört. Man ruttnar ju totalt efter bara några få minuter. Dom skulle ju såklart ha flyttat Cykelkrafts sortiment till Cyclecomponents alldeles utmärkta hemsida istället... Självklart kan man tycka, men tydligen inte. Tänkte på en annan sak- det som står som flyttreapriser nu (10% bla bla..) påminner ju misstänkt mycket om ordinariepriserna. Kreativ marknadsföring modell Cykelringen eller kommer priserna att bli så sjukt höga när det inte är rea längre..?

Senast ändrad:
Ja, jag var inne och letade lite grejer nyss men gav upp efter 2 minuter, helt totalt värdelöst ju. Näe, fixar de inte hemsidan snarast så blir det bara utländska webbshoppar framöver. Synd, gillade cyclecomponents.

Rent spontant efter en kvarts surfande känns det som en riktigt bra webshop, tydligt och klart kategoriserat och bra filtreringsalternativ.
Det blir nog en hel del köp ifrån cykelkraft i framtiden. Däremot inga DH-hojar än??

Hcan: Självklart har jag angett leveransadress till kontoret. Men de kör ju inte ut, de kör det till utlämningsstället direkt.

clnr sa:
Hcan: Självklart har jag angett leveransadress till kontoret. Men de kör ju inte ut, de kör det till utlämningsstället direkt.
Vilken pakettjänst skickas det som?
MyPack? Företagspaket?

MyPack körs ALDRIG ut till mottagaren.
Företagspaket körs ALDRIG direkt till utlämningstället.
(om vi nu enbart tar posten som exempel)

(Edit: förtydligande)

Senast ändrad:
Trevligt att det visade sig kunna fortsätta, och även att man kommer åt sin gamla orderhistorik.
Jag kommer att handla av CC/CykelKraft, i alla fall om webbutiken beter sig schysst när jag testar.

Vernersson: Jag vet inte. Det är ju inte så att jag har nån koll på vad det blir om det är Royal Mail (som det var fallet senast det hände) tar emot frakten i Storbrittanien.

clnr sa:
Vernersson: Jag vet inte. Det är ju inte så att jag har nån koll på vad det blir om det är Royal Mail (som det var fallet senast det hände) tar emot frakten i Storbrittanien.

Vi pratar alltså inte paket från Cyclecomponents utan från typ Wiggle & CRC.
Då är det viss skillnad.

De behöll helt klart fel hemsida, får liksom ingen överblick över vad som finns. Så länge de bara har två saker av varje att välja på funkar det men jag antar att utbudet kommer att öka sen när CCs grejer kommer in.
Gör om gör rätt!
/T

Ge sidan lite tid... Jag letade själv sadelstolpe och fick googla mig till både om det var kolfiber eller någon slags metall och vikt. Sådant bör ju också läggas in.

En kompis letade dock hybrid. Det sortimentet är välfyllt till bra priser (iaf nu...).

Hoppas för grabbarna och tjejerna att kunderna stannar kvar och kundkretsen utökas, för den hemsidan var inte kul alls, den får mig inte att vilja stanna kvar någon längre stund.
Jag lär iaf återkomma och kolla in sidan senare...

Jag tycker det är roligt att det lever vidare, trots att Cyclecomponents verkar varit konkursfärdigt.

Kör hårt, har handlat från er någon gång och kommer nog göra det igen.

Priserna?. Reflekterade över pris på DÄCK SCHWALBE THUNDER BURT SNAKESKIN TL-EASY 57-622 (29X2.25"). 737 kr (!).
För inte så länge sedan betalade jag typ 798 kr för TVÅ.
Kolla de som snabbast på andra siter och de ligger då långt under 737 som nu cykelkraft tar.

Hoppas nu att det justeras å det snaraste och inte prisbilden blivit helt fel för dem. Handlat fyrsiffrigt hos Cyclecomponents och varit grymt nöjda med dem. Om prisbilden blir helt fel så vinkar då jag adjö

För oss som bor i norrort så finns alternativet att hämta i butik utan att betala frakt. Jag misstänker att det koner bli några besök dit för min del.

Det lämnar ju ett bra första intryck.
Jag beställde den 23e. En sak, som kostade mindre än frakten. Men jag hade lite bråttom med det, så tänkte att då beställer jag från Sverige.

Har inte hört ett knyst därifrån, mailade dem i måndags morse. Men inget svar på det heller.

Så jävla dåligt helt enkelt :)

Dom hade iaf nyligen förlängda lev tider pga flytt, trist när du behövde sakerna fort, jag fick min beställning dagen efter men då mailade jag han som skrivit i tråden och han fixade så den kom iväg fortare.

Försöker eventuellt reklamera en Reverb hos dom som sjunker 1cm när man sätter sig på sadeln och glappar i längsled men fick ett meddelande efter 2v att jag skulle lufta den, låter lovande..

Fick min vajer till sist. 59:- i frakt för att skicka ett sledet brev 10dagar senare känns inte så dynamiskt... En hel produkt var det de skulle få med också.

Nä, Tyskland i fortsättningen.

Lustigt att så många är överrens om att 59-100kr är dyr frakt, och så undrar folk varför den svenska åkerinäringen tas över av östeuropeer i gamla trötta lastbilar...

Handlar man på en svensk sida så kan de betala sin svenska personal, posten tjänar några kronor osv. Handlar du lite billigare i tyskland så är det såklart där pengarna hamnar. Men vem bryr sig om svenska företag, det är väl ingen här som jobbar på ett sådant?

marr sa:
Fick min vajer till sist. 59:- i frakt för att skicka ett sledet brev 10dagar senare känns inte så dynamiskt... En hel produkt var det de skulle få med också.

Nu under flytten så står det faktiskt att det är längre frakttider ca 10 dagar.

mikipedia_ sa:
marr sa:

Nu under flytten så står det faktiskt att det är längre frakttider ca 10 dagar.

+1
Beställde ny fjäder (runt 250:-) den kom på de utsatta 3-8 arbetsdagarna. Däremot blev jag lite fundersam över att orderstatusen var "behandlas" tills gick till "skickad". Så jag ringde för att fråga om det, och de svarade i telefon direkt.

Och med 10% rabatt till gamla CC kunder så blev det dessutom billigare än Tyskland (med frakt inräknad i båda fallen).

KONAmi sa:
Lustigt att så många är överrens om att 59-100kr är dyr frakt, och så undrar folk varför den svenska åkerinäringen tas över av östeuropeer i gamla trötta lastbilar...

Handlar man på en svensk sida så kan de betala sin svenska personal, posten tjänar några kronor osv. Handlar du lite billigare i tyskland så är det såklart där pengarna hamnar. Men vem bryr sig om svenska företag, det är väl ingen här som jobbar på ett sådant?

Vem som kör och i vad tror jag alla utom just den svenska åkerinäringen struntar i.
Jag tycker att det är märkligare att det anses dyrt samtidigt som det verkar förutsättas att varje leverans ska ske med en dedikerad budbil hem till dörren...
Man får, som vanligt, vad man betalar för. För fraktpriserna i dagens näthandel får vi leva med att det då och då går snett någonstans i kedjan. Oftast funkar det ju trots allt rätt bra.

KONAmi sa:

Fast det är ju lite lustigt, för när paketen från Tyskland kommer in Sverige så är det ändå postnord som tar över, till samma eller lägre pris på dubbla sträckan.

Sen så har jag ingen större lust att finansiera ett svenskt statligt ägt företag som inte sköter sitt jobb heller.

KONAmi sa:

Fadt man får ju utgå från att de har bättre avtal med posten än vad jag som privatperson har. Jag hade kunnat skicka samma brev för 28:-
Betala sin personal borde göra med varan jag köpte och inte fraktsumman.

Har haft rätt mycke tålamod nu beställde den 23/2 när det igår fortfarande stod att ordern behandlas så tänkte jag att jag skulle fråga när dom hade tänkt att skicka iväg min order, tyvärr så har inte fått något svar... Kommer nog inte att handla där igen.

KONAmi sa:

Vad får dig att tro att 3PL leverantörens underleverantörs bemanningsföretag genererar skatteintäkter och rbetstillfällen i Sverige?

Handlat en del av cyclecomponents tidigare så nu gav jag cykelkraft en chans också, hoppas det går lika smärtfritt som tidigare (om än lite längre leveranstid men de räknar jag med..)

Fick min leverans igår. Verkar dock som de har strul med eposten att få ut order status typ skickad.. Fick logga in på deras sida för att hitta kollinr..
Tog väl typ den tid jag förväntat mig.

KONAmi sa:

Eftersom jag själv driver ehandel kan jag berätta lite om det där med frakten. Frakten man betala som kund har inget att göra med den verkliga frakten. Vi har ganska bra fraktavtal och ett inrikes Paket till privatkund kostar mellan 41 och 160 kr (exkl. moms). Därutöver finns det en massa tillägg och tillval som kostar. Snittpriset på våra paket är ca. 110 kr exkl. moms.
Våra kunder betala alltid 80 kr (exkl. moms) i frakt men dessa 80 kr täcker andra kostnader som t.ex. emballage, kreditupplysning, etc.
Frakten däremot är inräknad i produktpriserna och man kan kalkylera mycket bättre på det viset.
Kunderna är bortskämda ang. fraktpriserna och få är medvetna vad ett paket verkligen kostar.
Låga fraktpriser är ett marknadsföringsinstrument och inget annat.

Ni kan vara säkert på, att ni alltid betala full frakt vid era beställningar. Billig eller gratis frakt finns inte. :)

Fast helt enkelt är det inte. Om jag gör tio separata beställningar med en vara i varje får jag betala frakt tio gånger.
Om jag i stället beställer allt på en gång får jag betala frakt en gång. I det senare fallet "vinner" ju säljaren eftersom det generella påslaget för att täcka fraktsubventionen inte utnyttjas.

Tillbaka
Topp