Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte alls säkert. Humor är personligt och individuellt. Finns många som trivs utmärkt att cykla fort på grusväg med en lätt och fin xc.oskaren sa:Till grusväg är det helt klart roligare med en CX än en MTB.
Och snabbare :)NickPick sa:Spar pengarna till den heldämpare du egentligen vill ha.
Jag köpte en cx och fann ingen nytta med den pga att mtb är bekvämare på grus :)
Vilket är ett bevis så gott som något att de där rundningprickarna till mtbcyklister är rätt klena. Inte snabbare än så på en hoj som ska vara snabbare...Sixten Fors sa:Och snabbare :)NickPick sa:Spar pengarna till den heldämpare du egentligen vill ha.
Jag köpte en cx och fann ingen nytta med den pga att mtb är bekvämare på grus :)
oskaren sa:Till grusväg är det helt klart roligare med en CX än en MTB.
Muyfa666 sa:Brorsan har precis köpt en Merida 600 Cyclo Cross och av okänd anledning blev jag riktigt sugen på en likadan. Men jag behöver inte en sån. Väl? Varför skulle jag köpa den?
Stumpy sa:Man kan ju göra något helt crazy och köra cx med sin crosscykel.
Muyfa666 sa:Säljaren på XXL prutade ner sig till 12800:- direkt i butik. Var riktigt jävla sugen faktiskt.
Men vad ska jag ha den till? Vintercykling?
Och tar han med brorsan så är dom tre och bara banan tillräckligt kort så blir det kul redan där..Stumpy sa:Man kan ju göra något helt crazy och köra cx med sin crosscykel.
Halvt OT men vad har du för hjul Jeppe?Jeppe_E sa:oskaren sa:Till grusväg är det helt klart roligare med en CX än en MTB.
+1
Det är tom roligare med en aerohoj än en MTB på grus
evirob sa:Halvt OT men vad har du för hjul Jeppe?Jeppe_E sa:oskaren sa:Till grusväg är det helt klart roligare med en CX än en MTB.
+1
Det är tom roligare med en aerohoj än en MTB på grus
emmer sa:Självklart kan det vara det.
Ptja, något i vart fall.Jeppe_E sa:Förhoppningsvis en cykel?emmer sa:Självklart kan det vara det.
Muyfa666 sa:Beslutsångest!!!
Det är ju ingen bra kombination.Muyfa666 sa:(vill ha den nyss).
Beslutsångest!!!
Spelar ju inte någon större roll så länge vikten är densamma.Oggler sa:Jag har alltid undrat varför det är så många som kör med aluramar när det gäller CX. Det känns som att det är mera vanligt förekommande med CX-ramar i alu än XC-ramar i alu.
Muyfa666 sa:Så ingen på Happy har allvarligt talat en åsikt om ett inköp?
Det känns helt overkligt faktiskt, med tanke på att om man frågar om t.ex röda strumpor så får man vanligtvis argument för gula.
Jeppe_E sa:Muyfa666 sa:Så ingen på Happy har allvarligt talat en åsikt om ett inköp?
Det känns helt overkligt faktiskt, med tanke på att om man frågar om t.ex röda strumpor så får man vanligtvis argument för gula.
Du frågade om Merida CX600 och fick okej från Happy att köpa det (tystnaden var total, alltså hade ingen någon åsikt om att det var fel). Men den köpte du inte. Sen frågade du om en Nishiki, även här var det tyst, alltså en sk. tyst acceptans.
Nu frågar du om två nya cyklar och nu nämner du Canyon, så snart kommer det förslag på vilken Canyon du ska välja för att sedan byta komponenter så att den blir mycket lättare och bättre. Eller då en annan düsk, Rose som du då kommer att få ok att köpa från alla rose-cyklister.
Den gemensamma åsikten på Happy är att du ska köpa en cykel. N+1 är alltid rätt. Vilken cykel du väljer att köpa är helt upp till dig. Frågar du mig, så ska du köpa en Felt, eftersom jag har sådana cyklar, ja eller en YT. Men nu har inte YT CX-cyklar.
Det finns ju lite andra val än Merida, Nishiki, Canyon och Rose. Så det är bara att fortsätta att leta och internetcykla. Välj den som du tycker är snyggast, passar dig och som passar in i din budget. :)
Muyfa666 sa:Tack. Åtminstone en bra åthutning. ;-)
Jeppe_E sa:Muyfa666 sa:Tack. Åtminstone en bra åthutning. ;-)
Synd att du ser det så. Mer en puff i riktningen att om du vill ha en ny cykel, så köp en ny cykel. De flesta är bra i 10000-12000 kronors klassen. Väldigt små skillnader.