cykel affär i malmötrakten

Cykelcity i Lund är duktiga på cyklar. Både MTB och racer. Har dock inte många "färdiga" kompletta MTB, utan är mer av typen sätter ihop delar som man vill ha. Har dock inte varit där på ett bra tag, så det är möjligt att de har några "färdiga" att välja på.
Annars tycker jag att det är lite dåligt med bra MTB-butiker i just Malmö. Mest vanliga cykelhandlare som har några enstaka, finare modeller. Dock vet jag att det finns Bikemasters i Limhamn, men har ingen egen erfarenhet av dom.

T

Köpte en cykel på Bikemasters för 20minuter sedan. Dom är pålästa och schysta!

Till skillnad från andra som skrivit i forumet tidigare kan jag inte rekommendera Hojen på Möllevångsgatan. Jag gick in där för att kika lite och blev genast uppvaktad av en säljare som först försökte sälja på mig en Crescent Edge av förra årets modell under påståendet att det var årets modell. Och när jag pekade på en dirthoj och frågade om skillnaden mellan den och den fjolårs-Edge han ville sälja mig så förklarade han att det var egentligen samma cykel men med en annan ram bara för att kidsen ville ha det så.
Jag spelade med för att höra vad mer som kunde tänkas komma ur honom och frågade därför om skillnaden mellan ett par hojar där jag såg att den ena hade deoreväxlar och den andra alivio (och lite andra liknande skillnader). Priset var likvärdigt eftersom den ena var en fjolårshoj av en lite finare modell och den andra var årets upplaga av en enklare modell. Säljaren sa att det var i princip samma cykel men olika färg bara.
Kontentan är att antingen så var säljaren komplett okunnig om produkterna, vilket vore dåligt men inte heller är särskilt sannolikt. Eller så försökte säljaren medvetet lura mig att köpa fjolårscykeln han ville bli av med extra mycket, vilket är direkt ohederligt.
Jag går i alla fall inte dit igen.

Tillbaka
Topp