cykel för ca 5000:-

hafz

Ny medlem
1: dyrt skräp.
2: ok om den går för ~3000 och är i bra skick (klarar ni av att avgöra det från bilden?). Enda som specade storleken, vilket är en rätt viktig grej, passar 18 till din polare?
3: lurendrejeri.

Gör din vän en tjänst och se till att han köper en kona firemountain. 6200 på pedalogerna. Rätt storlek och bra hjälp från butiken är ovärdeligt när man skall köpa sin nya cykel.

Jag antar att ramar runt 17-18tum passar honom och självklart köper han inget utan att ha provcyklat den först och inspekterat cykeln noga.
Att åka till sthlm ( antar jag ) för att köpa en cykel för mer än 1000:- över hans budget låter inte som ett alternativ. Vi bor i Linköping.

Men tack för svar.
/hafz

Ha ha ha fugly =O
73-73982003073.jpg

crosscountry-downhill , för dig som inte kan bestämma dig...

hafz skrev:
-------------------------------------------------------

> Och vad tusan är detta?
>

ett särbarn som är advokat o som skulle anmäla mig för nerkränknig. o han har XTR o dura-ace komponenter på hojjen, o 170mm slag fram, enligt honnom ;)

om ni vill se mailen från honnom så säg till :P

mail 2: (det första va inget att visa)

ehm ok..
det sitter på cykeln shimano XT fram och dura-ace bak och det sitter ett par ACCERA mekansika skivbromsar på samt att cykeln är direkt importerad från USA och kostade 17000 ny hos jasonsport.com när jag köpte den. samt att det det står fel i annonsen. det är 170mm fjädringsväg på dämparen.
och ne tyvärr så är jag inte 11.. Är tvungen att göra dig besviken och berätta att jag e advokat och är 29år och har tävlat i ca 8år så. sorry...

mail 3:

ok.. om du är ett sånt proffs så.. *ehm eller inte* men men. skadar inte mig ialla fall. var vid en affär idag och fick den bytt mot en kona stinky dirt. så ja dom tyckte ialla fall att man kunde åtminstånde ta 13000:- för den som den vär när jag byte den så. jaja men men kan inte hjälpa att det finns såna små personer som du som ska förstöra för alla. Egoister kallas dom.. men men nja du får la hoppas att det inte kommer någon stämning om nedkränkning till veckan...

En advokat som inte kan stava...hehe
nedkränkning var ett nytt ord..jag har alltid trott att det heter ärekränkning...men jag är ju inte advokat

ha det
Jan

Övertyga honom att lägga till en tusenlapp kan han ju få en ny Kona Fire Mountain eller liknande från Marin. Focus verkar ju göra bra cyklar till vettiga priser med.

<http://www.bicycles.de/epages/bicycles.storefront/42a4bc860007abe72719c240efa206e8/Product/View/124210?CatID=350000927>

5800kr hem till din dörr?...kan ju säga att jag har en själv och är mycket nöjd med den.

Burner skrev:
-------------------------------------------------------
> den gula cykeln väger 16 kg och har 110mm
> slaglängd enligt ägaren.. usch tungt..
>

så han har bytt till 110 gaffel nu? :P

vem e du?

Andersson /Försöker få cykeln såld... ingen aning. vem är du?? är det du som har cykeln på
blocket??

ja

Andersson /Försöker få cykeln såld... ok.

hur så?

Andersson /Försöker få cykeln såld... vad är den till för egentligen??

hum... mesta dels för konditionsträning i skogen och sen bara
åka omkring med och ta det lungt och hoppa och trixa lite
med.

Andersson /Försöker få cykeln såld... ok. men funkar den bra till xc tävlande eller är den till för
dh??

Andersson /Försöker få cykeln såld... eller funkar den till både ock??

om man byter framgaffel så skulle den nog passa till XC

Andersson /Försöker få cykeln såld... hur långslaglängd är det på gaffeln??

110mm

Andersson /Försöker få cykeln såld... ok

Andersson /Försöker få cykeln såld... vad väger cykeln??

16kg

Andersson /Försöker få cykeln såld... jävlar va tungt!!!!!!!

ja det är framgaffeln som väger

Andersson /Försöker få cykeln såld... varför har du en sån framgaffel på en så bra cykel då?? zoom
är ju inte precis kända för att sitta på dyra kolfiber
cyklar..

han jag byte min förra cykel hade ingen annan gaffel att
sätta på den så jag var tvungen att väla mellan en RST och en
zoom och en suntour

Andersson /Försöker få cykeln såld... föresten. hur gammal är du??

21

Andersson /Försöker få cykeln såld... ok

Andersson /Försöker få cykeln såld... varför har du skrivit till min kompis att du är 29 och
advokat då??

sen blockade han honom....

en god vän till mig som snackade med han på MSN! :D håll till godo :D

Senast redigerad av en moderator:
ASG zeb! du är grum! :D

edit: ZEB o jah ska ha våran happy urban ride i olofström, k-hamn o asarum (kanske) :D Roger vill du va meh? :D

Senast redigerad av en moderator:
Undvik att köpa cykel på Blocket! Det kryllar av bluffmakare och bedragare som försöker kränga rena skräphojar till överpriser, ofta mer än vad de skulle kosta som nya - Plus en del som inte har någon koll på vad de säljer, utan tror att de försöker få ut ett skäligt pris. Ganska vanligt med smartskaft som tror att de ska kunna få någon aningslös cykelspekulant att betala för TVn de köpte på siba genom att kränga 200-kronorscykeln som följde med på köpet för samma pengar som de pröjsade för TVn.

73-73982003073.jpg

Tycker att bromsskivorna ser ut att vara vända åt fel håll, i alla fall den i fram. Eller? Och varför en hög DC-gaffel på en sådan ram? 45 grader i vinkel på sadelstolpen, mår säkert grejerna jättebra av. ;-)

Jotack...

Jag vet det säljs vidrigt mkt skit på blocket men en del grejer är inte skit.
Jaja...Polarn är iaf smått sugen på en cykel men tänker inte lägga mer än 5000:- så jag tror att om han har tur så kan han hitta något bättre begagnat än nytt för de pengarna och om han sedan blir helt frälst så kan han uppgradera. Jag lär ju följa med honom om han ska titta på någon begagnad sak och jag kan mer än honom så han lär inte bli lurad. Men men..det kanske absolut inte går att hitta något för 5000:-. Hoppas ni hade kul i tråden iaf och tack för hjälpen.

Tillbaka
Topp