Cykel för DH och hellas...?
BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
Intressant, utveckla gärna dina tankebanor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
Erik O sa:BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
BjornR sa:Erik O sa:BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
200/200mm cykel med 250w elmotor kommer gå lika snabbt som en XC uppför men på platten kommer man inte ha en chans mot XC när man maxar ut 25km/h. Sedan är det inte självklart att det kommer vara kul att köra så mycket slaglängd om man gillar känslan av att känna sig snabb snarare än att vara snabb.
Erik O sa:BjornR sa:Erik O sa:BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
200/200mm cykel med 250w elmotor kommer gå lika snabbt som en XC uppför men på platten kommer man inte ha en chans mot XC när man maxar ut 25km/h. Sedan är det inte självklart att det kommer vara kul att köra så mycket slaglängd om man gillar känslan av att känna sig snabb snarare än att vara snabb.
Men vad är egentligen poängen med att vara snabb? Om man inte tävlar enduro mot klockan eller ser en ära i att kränka sina polare. Men jag kan tänka mig att det inte är så mycket vits med det om man själv har motor.
BjornR sa:Erik O sa:BjornR sa:Erik O sa:BjornR sa:Lösningen är elcykel men det är mer kontroversiellt.
Men vad är egentligen poängen med att vara snabb? Om man inte tävlar enduro mot klockan eller ser en ära i att kränka sina polare. Men jag kan tänka mig att det inte är så mycket vits med det om man själv har motor.
Samma tanke som att vad är poängen med att cykla? Bränna svängar och ligga på gränsen till grepp är det som jag tycker är kul annars skulle jag lika gärna cykla landsväg, vilket är mer spännande än att cykla långsamt och inte utmana sig själv.
Erik O sa:Jo, självklart är det kul att cykla fort, jag älskar själv att cykla på min gräns, vilken garanterat är lägre än din. Men du beskrev cyklandet av den långslagiga elmtbn som att det går fort utan att kännas fort och det känns inte som riktigt samma grej.
bitteb sa:Tänkte oxå på en cykel till allt. Kollar mest på Canyon Torque och YT Capra. Men orkar man dra runt dom i gbg och övrig mer platta rundor med någon vidare fart?
Magnus Harling sa:https://www.airdropbikes.com/collections/bikes/products/airdrop-edit-trail
Jag köpte ram och byggde själv. En del tycker att den är slö, men djävlar vad skoj den är när det går utför! Den funkar i Hellas, på SBR och i Järvsö.