cykel på balkong?

cykel på balkong?
vad är värst med cykel på balkong (balkong med tak i vårt fall)? för kallt på vintern? för fuktigt?

vilka cyklar förvarar ni glatt på balkongen och vilka skulle ni aldrig ställa där?

cykel på balkong?
Knöligt att trassla sig förbi gardiner och genom hela lägenheten, utför tre trappor, med en i duvskit indränkt och av solen sönderbränd cykel..
Inte så mycket skoj med att dra en insnöad ihopfrusen hoj genom TV-rummet heller. Risk att hojen aldrig blir använd, utan man använder ngn. mera lättåtkomlig. T.ex. den som hänger på väggen?

cykel på balkong?
Lägg en presenning över så blir du kvitt solens blekande/uttorkande effekt, dessutom slipper potentiella tjuvar se vad du har på balkongen... Värst är väl fukten på höst/vår och kanske även vintern (beroende på var du bor). Gör lite lufthål i plasten/presenningen så blir det kanske inte allför fuktigt...

Brakastruten: Har vägghängda cyklar mindre tendens att bli skitiga när de används eller?! =)
Efter en lerig 5-timmarstur konstaterade jag precis att kvartersvärden stängt av vattnet i spolbåset på gården... =/ Inte så lätt för mig att ställa den ute då vi bor på första våningen och således inte har någon balkong. Hallen eller källarförrådet... gissa nog vad frugan kommer att föreslå! =)

cykel på balkong?
tack för svaren hittills! jag tänkte inte ha nån cykel på balkisen under fikasäsongen/soliga säsongen. och jag drar in lika mycket skit när jag lutar den mot bokhyllan. så jag undrade mest om fukt och kyla dödar cyklar. jag vill ha mer plats i vardagsrummet och vägrar använda osäkra källarförrådet.

cykel på balkong?
oJsan: Testa att rengöra cykeln, innan du hänger upp den! Jo, jag läste. Borde finnas cykelförråd/ skyddsrum med sköljbrunn? En diskborste, trasa och någon hink vatten funkar hyffsat.
Har inga duvor inne, som sitter o dyngar ned ramen. Det virvlar inte in så mycket annat heller! Skyddat mot tillfällestjuvar är det också.

Har man inte så trång balkongdörrsöppning, så kan balkong väl vara ok. Men jag har dem hellre prydligt uppsatta att avnjuta där jag ser dem. Bottenvåningen går bort helt, för balkongalternativet! Allt för lättsnott. Har sett det utföras i grannområdet.

Tillbaka
Topp