Cykel-SM får avslag – med två dagars varsel

Låter iaf lite positivt fr Upsala CK, så förhoppningsvis har de inte gett upp.
Värt att notera att de som överklagade i somras nu fick möjlighet att lämna remissvar vilket man väl får utgå ifrån att de gjort (om de är det minsta seriösa), ändå meddelas tillstånd. Säger väl nåt om hur allvarliga invändningarna egentligen var.

nu när det fått godkännt- skulle man inte på ren jävulskap faktiskt köra loppet ?
Men det fick väl godkänt att köras det datum som det
var planerat att köras?
Och det blir ju lite svårt att köra loppet då?
Med en tidsmaskin kanske det skulle fungera?
Fast även med tidsmaskinen blir det svårt, för
det datumet som loppet skulle ha körts fanns inte
länsstyrelsens beslut om att det ändå var ok.....

Senast ändrad:
Kan vi nu alla komma överens om att SM inte stoppades av en rättshaverist utan av en felaktig tidsplan?

Jag tror mer på att slussenbygget får transporstyrelsen att bygga upp ett internt raseri som de var tvungen att ta ut på något. Det kulminerade väl i tidigare i veckan när den säkra pålningen, enligt byggets experter, inte uppskattades av tunnelbaneansvariga. Först så skulle tuben varit avstängd i slussen i fyra dagar, fredag till och med måndag, sen blev den helt säkra pålningen inte av och parterna pratar vidare om hur det ska lösas.

Jag kan tänka mig att lite fjädrar rykt i den processen. :)

På sociala medier skymtade jag att typ Destination Uppsala=kommunen gett 1,5 miljon till New York Gran Fondo för att arrangera en cykeltävling, stämmer det?

På sociala medier skymtade jag att typ Destination Uppsala=kommunen gett 1,5 miljon till New York Gran Fondo för att arrangera en cykeltävling, stämmer det?
Frågan är om det blev av, tror det var under nåt av pandemiåren det loppet skulle gå (eller om det nu gick, jag har inget minne av det). Hur mycket Destination Uppsala gick in med vet jag inte, men nåt måste det ju ha varit för att få hit loppet. Men kommunstyret i Uppsala är ju inte direkt kända för att hushålla med skattepengarna, så det stämmer säkert.

Frågan är om det blev av, tror det var under nåt av pandemiåren det loppet skulle gå (eller om det nu gick, jag har inget minne av det). Hur mycket Destination Uppsala gick in med vet jag inte, men nåt måste det ju ha varit för att få hit loppet. Men kommunstyret i Uppsala är ju inte direkt kända för att hushålla med skattepengarna, så det stämmer säkert.
Det var väl detta? https://uppsala.gfny.com/

Det kördes i år så vitt jag vet.

Wtf, verkar ju som det skulle ha gått i augusti i år också?! Jag har inte hört eller läst ett ljud om det, finns ju inga resultat heller. Mycket märkligt.

Jag såg reklamen men det var inte särskilt attraktivt lopp. Minns inte vad det kostade men det kändes inte som att de riktade sig till vanliga motionärer direkt.

Jag har bara lite 2-3:hands information. Det slogs väl på stora trumman från början och det skulle vara start i stan och avstängda vägar och grejer men dom hade väl inte fattat att det var Uppsala de hade att göra med så det blev såklart avslag och allting flyttades ut utanför stan och mer liknande ett simpelt vikingarundan, fast med startavgift ah 1700, ish.

Tillbaka
Topp