Cykel stulen, Göteborg.

svahn

Ny medlem
Cykel stulen, Göteborg.
Jag blev av med min Scott Scale 50 årsmodell 07 inatt. (5-6 Mars) Försvann i Johanneberg, Göteborg.

Bild
Bild

Satt helt nya WTB Stout på, nytt Easton riser, nya ODI Rogue och ett flaskställ mindre.

Cykel stulen, Göteborg.
Största framklingan har agerat bashguard så den är nernött som fan.
Slangarna från styret har nött bort i princip all lack på två stora 'fläckar' på var sin sida om styrstolpen.
Skruvarna längst ut på styrstammen är ganska rostiga.
Slangen till bakväxeln är fastdragen med två vita buntband i bak.

Cykel stulen, Göteborg.
Hur gick stölden till blev den stulen ur ett föråd, kapa de låset runt ramen/stolpen eller inbrott i lägenheten. Jag är nyfiken för att det kan vara bra att vete hur jag ska förebygga det det händer mig med.

Cykel stulen, Göteborg.
Den stog låst med ett sånt här och ett rejält hänglås utanför dörren till min lägenhet. (Jag bor på bottenvåningen) Hittade inte låset någonstans i närheten av lägenheten, så jag antar att dom har burit iväg den.

Jag trodde inte att någon skulle våga sig upp mitt utanför fönstret vid en massa lägenheter, fullt synligt från en lagom trafikerad väg där det kör väktare titt som tätt. Men jag hade uppenbarligen fel.

Cykel stulen, Göteborg.
Inne i bostaden, inne i bostaden, inne i bostaden. Det är det enda sättet att gardera sig mot renodlade cykelstölder. Naturligtvis kan man få inbrott också, men då är det knappast för cykelns skull, även om den kan försvinna också.

Cykel stulen, Göteborg.
svahn skrev:
-------------------------------------------------------
> Den stog låst med ett sånt här och ett rejält
> hänglås utanför dörren till min lägenhet.
> (Jag bor på bottenvåningen) Hittade inte låset
> någonstans i närheten av lägenheten, så jag
> antar att dom har burit iväg den.

Inte fastlåst med andra ord?

inget illa menat, men hur tänkte du då?

Cykel stulen, Göteborg.
Jag behöver inte bli påmind om att jag är en idiot, jag försöker bara få tillbaka min cykel.

slhap skrev:
> Inte fastlåst med andra ord?
>
> inget illa menat, men hur tänkte du då?

Cykel stulen, Göteborg.
Har fått lära mig via f.d. bekanta, att ju fräckare, desto bättre! Skall man ändå åka fast, är det lika bra att göra det rejält. Så kan man då fylla ishocketrunken helt, innan man passerar stöldlarmet i butiken..
Vem tror väl att ngn. som bär omkring på en låst cykel, verkligen ÄR så fräck, att det verkligen handlar om stöld inför publik mitt på ljusa dagen? Säkert är personen hjälpsam, eller låset kärvt..

Själv förlorade jag tandemen från sin hylla ovanför bilen, i garaget. Hur de bar sig åt för att inte skada bil-lacken fattar jag inte. Stort tack trots allt.. :-p

Hoppas det löser sig med försäkring/ alternativt upphittande.

Cykel stulen, Göteborg.
Brakastruten skrev:
> Själv förlorade jag tandemen från sin hylla
> ovanför bilen, i garaget. Hur de bar sig åt för
> att inte skada bil-lacken fattar jag inte. Stort
> tack trots allt.. :-p

Oj, jäklar! Snacka om målmedvetna tjuvar!

Cykel stulen, Göteborg.
Eftersom det kan vara fler än Leo som har svårt att hitta länkarna i första inlägget så slänger jag in bilderna, trådskaparen får meddela om de skall bort.

ResizeofDSCN2275.jpg ht=463

ResizeofDSCN2279.jpg ht=653

/CJ

Edit: By the way, skittrist med stölden...

Senast redigerad av en moderator:
Cykel stulen, Göteborg.
Du borde lägga in efterlysning på Brottsportalen.se också. Kan vara värt att den ligger i det stöldgodsregistret om den "dyker upp" längre fram.
Visst kan det vara nån klåpare som försöker sälja den nu, men den raffinerade hälarindustrin vet att folk är på alerten nån månad eller två och börjar prångla ut grejerna först efter det. En bekant fick tillbaka en släktklenod som gått till hälarna som höll på det i tre månader efter brottet och lät föremålet "kallna" innan avsälj. Men hoppas såklart du får tillbaka den innan säsongen är igång.

Cykel stulen, Göteborg.
Hittar du den på blocket så kan du göra så att du bestämmer möte för att kolla på cykeln och verkligen vara säker på att den är din.
När du vet det kan polisen vara intresserad av att hjälpa, det var vad jag fick höra av ngn chef när min låg på försäljning.

Cykel stulen, Göteborg.
Ursäkta nekromantiken, men jag fick precis besked från TryggHansa.

Jag får en Scott Scale 50 från Sportson och valfri utrustning till värdet av dom nya komponenter som jag slängt på.

Värt väntan, även om det har tagit nästan 2 månader.

Tillbaka
Topp