Cykel Växjö

RasmusL

Medlem
Cykel Växjö
Hej.
I helgen flyttar jag till Växjö för att börja studera på Linnéuniversitetet. Jag har hittat lite information om Lammhultscyklisterna men tänkte även kolla ifall det finns några här på Happy som stationerar sig i Växjö och som skulle orka släpa med sig en nyinflyttad. Cyklarna hänger nog inte med första vändan till Växjö men så fort jag har fått ordning på det viktigaste så lär även dom hämtas. Jag cyklar både landsväg och mountainbike och det skulle vara jättekul att hänga med på någon tur så att man lär sig lite olika vägar.

//Rasmus

Cykel Växjö
Välkommen till Växjö! När det gäller cykling är det rätt många som cyklar i trakten nuförtiden vilket är glädjande. Vill du cykla lvg i grupp finns alltid måndagsturerna som utgår från torget varje måndag klockan 18.00 och även Lammhultcyklisternas lördagsträningar. Mtb-träning i mer eller mindre organiserad form körs på söndagar från Vais-torpet i LCs regi. Sen är vi rätt många som cyklar turer i skogen utöver det förstås. Även Växjö stigcyklister kör tillsammans så kolla även på deras sida!

/ John

Cykel Växjö
Om du bor på rätt ställe på Campus så kommer du att kunna se ett antal hundra cyklister passera på lördag, vissa galet snabba ;)

Barncancertrampet är det jag tänker på

LL

Senast ändrad:
Cykel Växjö
Postmortem skrev:
-------------------------------------------------------
> Välkommen till Växjö! När det gäller cykling
> är det rätt många som cyklar i trakten
> nuförtiden vilket är glädjande. Vill du cykla
> lvg i grupp finns alltid måndagsturerna som
> utgår från torget varje måndag klockan 18.00
> och även Lammhultcyklisternas lördagsträningar.
> Mtb-träning i mer eller mindre organiserad form
> körs på söndagar från Vais-torpet i LCs regi.
> Sen är vi rätt många som cyklar turer i skogen
> utöver det förstås. Även Växjö stigcyklister
> kör tillsammans så kolla även på deras sida!
>
> / John

Tack för svar. Gemensamma turer och även en grupp med stigcyklister, det låter mycket lovande.

//Rasmus

Tillbaka
Topp