Cykel-VM i Glasgow, SVT sänder en massa

Har det vart uppe på tapeten att försöka fixa ngn chattfunktion på Happy att använda under sportsändningar? Bara en tanke när man ser hur denna tråden (o andra) har utvecklats.

Senast ändrad:
Nej vad fick du det från? Gianni Vermeersch är ju lagkamrat med MvdP i Alpecin
Edit:om du inte tänkte på kvinnornas. Ferrand-Prévot körde väl på en Pinarello antar jag.

P F-P körde BMC förra gravelsäsongen.

IMG_0793.jpeg

Var där i fredags o lördags. Kul tävling, speciellt med Guld o Bronz för UK (o 1:a & 2:a för Atherton Bikes ???

Bilagor

• IMG_8739.jpeg
    IMG_8739.jpeg
    455.7 KB · Besök: 71
  • IMG_8610.jpeg
    IMG_8610.jpeg
    1.1 MB · Besök: 82
  • IMG_8576.jpeg
    IMG_8576.jpeg
    703.1 KB · Besök: 74
  • IMG_8681.jpeg
    IMG_8681.jpeg
    1.2 MB · Besök: 81
  • IMG_8720.jpeg
    IMG_8720.jpeg
    1.5 MB · Besök: 80
Både ris och ros om Becksmo här i tråden, men han är nog den bäste de har på SVT när det gäller cykling, och som sagt ljusår bättre än Bränholm. Och är ju faktiskt cyklist själv också.

Absolut en stabil insats. Samtidigt lite trist att den bästa svensken är så långt från världstoppen.
Mm det är det ju. Men med tanke på att Sverige som nation är rankat 47a (strax efter Thailand, Panama, Venezuela)
Före Lucas hade vi 16 olika nationer.

Om en sedan utesluter gänget från morgongruppen och kollar på namnen som överlevde i klungan så är det fasen inte många dåliga namn före Lucas i listan.

Edit/ inte konstigt att det gör ont i våra ben när Lucas och Jacob sätter fart på SM år efter år.

Becksmo är väl ok. Samma med Löfkvist. Mest att kombon av de två kanske inte blir jätterolig. Tror båda två skulle kunna funka bättre med en annan mer karismatisk partner.

För min del var det uthärdligt, de delar jag såg. När Ola gått lös har jag ibland funderat på att kasta ut TV:n eller emigrera. Och då var ju Ola nästan att föredra framför Fagerlind (var det väl?) som kommenterade OS-linjeloppet i Aten. Det var ren och skär tortyr att lyssna på.

Löfqvist på SVT var det tråkigaste jag hört på tv. Noll passion/entusiasm för sitt jobb och för mycket dialekt för att kommentera i tv/radio.

En av hans kommentarer igår gällde däcktryck "en cyklist på denna nivå märker stor skillnad mellan 7.8 och 7.2 bar".

Det jag noterar är att även under TDF med Eurosports kommentatorer Anders & Roberto så är de kanske gamla cyklister men det känns som att de inte hängt med i materialutvecklingen överhuvudtaget senaste 10 åren. Vilken cyklist kör +7 bar på 21mm innermått och tubeless...
Anders på Eurosport sade under TDF "oj han börjar bli gammal, se hur högt upp han har styret" när han kommenterade de nya Bianchicyklarna och då har noll koll på att det är en del av design/konstruktion.

Ser mig själv som en übernörd när det kommer till senaste materialet och hade hoppats att kommentatorerna levde minst lika mycket för cykelsporten. Nu känns det mer som de ser detta som en hobby och TV-producenterna hittar inga andra kommentatorer.

Löfqvist på SVT var det tråkigaste jag hört på tv. Noll passion/entusiasm för sitt jobb och för mycket dialekt för att kommentera i tv/radio.

En av hans kommentarer igår gällde däcktryck "en cyklist på denna nivå märker stor skillnad mellan 7.8 och 7.2 bar".

Det jag noterar är att även under TDF med Eurosports kommentatorer Anders & Roberto så är de kanske gamla cyklister men det känns som att de inte hängt med i materialutvecklingen överhuvudtaget senaste 10 åren. Vilken cyklist kör +7 bar på 21mm innermått och tubeless...
Anders på Eurosport sade under TDF "oj han börjar bli gammal, se hur högt upp han har styret" när han kommenterade de nya Bianchicyklarna och då har noll koll på att det är en del av design/konstruktion.

Ser mig själv som en übernörd när det kommer till senaste materialet och hade hoppats att kommentatorerna levde minst lika mycket för cykelsporten. Nu känns det mer som de ser detta som en hobby och TV-producenterna hittar inga andra kommentatorer.

Håller delvis med. Tyvärr är det så att även om passionen finns så hjälper det inte om man inte låter entusiastisk. Tycker också att det ofta är så att dom som tillhört översta skiktet som aktiva blir ganska dåliga som expertkommentatorer, inom alla idrotter. Lex Ojala inom längdskidor (som exempel på bra, eller suverän snarare, expertkommentator, om än i studion), dock passar hon inte som studioankare IMHO. Och lex Sanna Kallur för det motsatta, grym på banan men närmast medioker som expertkommentator, när hon provade på det i något friidrottsmästerskap.

Vad gäller Vacchi så tycker jag han tappat det senaste åren, fortfarande bra tycker jag men inte samma sting i det hela.

Tillbaka
Topp