Cykelarrangör/guide i spanien för MTB?

Balans

Ny medlem
Vill gärna ha tips på bra mtb-arrangör i spanien, inte downhill utan såna som kör typ konventionell konditionsinriktad mtb. Någon som har nåt tips på bra arrangör?

jika sa:
rekrevs sa:
http://www.puremountains.com

Har varit där 3ggr och tycker det har varit riktigt bra varje gång.
Har du några gps filer från dessa turer typ från strava eller Garmin?

Jag har på min strava, https://www.strava.com/athletes/799...rval_type=week&chart_type=miles&year_offset=0 (vet inte om länken funkar). Håller med Sverker, riktigt bra service och cykling.

Har även kört med sierracycling numera sierramtb som ligger i Fuengirola. Bra boende och nära uteliv om man har behov utav sådant efter cyklingen. Cyklingen är mer xc-inriktad (men finns en del bra utförslöpor även där) än pure mountain och enligt mig inte lika bra.

Edit: Kom på att jag även kört med switchbacks uppe i Bubion. Samma typ av cykling som Pure mountains, vissa av stigarna körs av båda. Inte samma service som Pure mountains och inte helpension, vilket gör att det blir billigare. Gillar dock Pure Mountains bättre pga helheten.

Senast ändrad:
schäfer sa:
cycleandalus.co

bästa kunskapen om sierra nevada med omnejd

Det är ett bold statement skulle jag vilja säga. Ser dessutom ut att vara mycket racer.

Jag pluggar som vanligt ridesierranevada, om man med "konventionell konditionsinriktad mtb" menar AM och inte grusvägsrally iaf, även om de kan ordna sånt också.

Ladda ner Wikiloc. Kolla vart du vill åka och se vilka turer som finns där.
Ladda ner och följ rundorna. Funkar klockrent!

marran sa:
schäfer sa:
cycleandalus.co

bästa kunskapen om sierra nevada med omnejd

Det är ett bold statement skulle jag vilja säga. Ser dessutom ut att vara mycket racer.

Jag pluggar som vanligt ridesierranevada, om man med "konventionell konditionsinriktad mtb" menar AM och inte grusvägsrally iaf, även om de kan ordna sånt också.

Absolut men jag fick ett superbra mottagande långt över mina förväntningar och betalade 350 eurisar för en vecka helpension
blandat mtb/lvg men min åsikt är klart subjektiv

pbeijer sa:
schäfer sa:
cycleandalus.co

billigast och bästa kunskapen om sierra nevada med omnejd

Vad baserar du det på?

Dom verkar ju enbart köra lvg, hittar inget om mtb på deras sida förutom några bilder på mtb-cykling.

Dom utgår från sitt guesthouse i Loja, spanska mtb guider som är stationerade uppe i Sierra,
fräscha hyr niners 350 eurisar för en vecka helpension hittade inget som var mer prisvärt för mig,
åsikten är dock helt subjektiv

Finns det någon som utgår från rimligt avstånd från Nerja?

Har svärföräldrar där en del av vintern så det vore mäkta smidigt att åka dit med familjen och få några cykeldagar .

börade åka utomlands och cykla på sjuttiotalet så några arrangörer har passerat förbi
känner att jag har viss koll på servicenivån på spanska cykelfirmor/guider

så det så!!!!

schäfer sa:
börade åka utomlands och cykla på sjuttiotalet så några arrangörer har passerat förbi
känner att jag har viss koll på servicenivån på spanska cykelfirmor/guider

så det så!!!!

Ok, vilka arrangörer i det området är det som du provat som inte håller måttet? Kan ju vara bra att veta inför kommande resor.

Jag har dock inte någon koll på standarden hos spanska cykelfirmorna/guiderna då alla arrangörer jag åkt med där nere har varit britter eller kanadensare. Sämre/bättre?

Tillbaka
Topp