cykelbrillor

Johan

Medlem
cykelbrillor
Hej

Om man som jag är helt skev i huvudet så passar inte vanliga solbrillor av typen oakley eller adidas eller liknande, nu undrar jag om någon känner till någon tillverkare eller optiker som anpassar plastbågar till den som ska använda glasögonen, eller är det bara att acceptera att man inte ska ha brillor?

/Johan

cykelbrillor
Calle F skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har ett par Oakley M-frame och dom går att
> böja skalmarna på rätt friskt. Om man behöver mer
> än så är det nog lite värre dock :)
>
> -------------------------------------------

Precis, skalmar är nästan aldrig problem att fixa men allt som har med "näsbryggan" att göra är nästan omöjligt.

/Johan

cykelbrillor
Vet inte var du bor, men om du har möjlighet åk till Sportoptik (www.sportoptik.se). Dom har en mängd olika glasögon med inriktning på diverse sportaktiviteter samt en liten vindtunnel där du kan testa glasögonen i olika vindstyrkor.

cykelbrillor
Johan skrev:
-------------------------------------------------------
> Precis, skalmar är nästan aldrig problem att fixa
> men allt som har med "näsbryggan" att göra är
> nästan omöjligt.

Jag är rätt sned själv men kan acceptera standard-Oakley rätt OK som tur är. Nu borde det väl inte vara några problem att modifiera vilka glasögon som helst med löstagbara "näsdelar" ordentligt, som t ex M-frame. Det kan säkert en hyfsad optiker hjälpa till med. Frågan är bara vad dom tar för det.

:)

cykelbrillor
Prova Rude Project, finns på CykelCity och Cyclecomponents. På en del av dom kan du böja till "näsbryggan" som du vill, då ska de nog sitta bra på plats.

/Leo

cykelbrillor
[repeat mode]

skyper.jpg

Imfria (insida), repfria (utsida), utbytbart glas, ställbara bågar, tre olika färger på glas samt skyddar mot grejer i 45 m/s för det facila priset av 115 kronor, nya glas 49. Finns på Grolls. Dessa är de ultimata glasögonen, helt perfekt.

[/repeat mode]

Tillbaka
Topp