Cykelbyxor

Cykelbyxor
Någon som har tips på sköna/bra cykel bib shorts med bra stoppning? Bekvämlighet före aerodynamik.
Cyklar 2-3ggr/vecka för motionens skull, mycket på oljegrusvägar, håller på och testar ny sadel från Bontrager så nästa steg är skönare byxor.

Cykelbyxor
Nästan hur mycket som helst....

Vad bra. Då har du ett större utbud att välja från, både på gott och ont.

Kruxet med cykelbyxor är att det är väldigt individuellt. Det bästa är att åka till en eller flera vettiga cykelbutiker och testa så många olika byxor du kan. Ralpha och Assos är det många som rekommenderar, men för egen del passade de inte speciellt bra. Jag har köpt och använt en hel del olika märken/modeller genom åren och har fastat för Kalas och deras Endurance 3D pad då de passar mig bästa av de bibs jag har använt. Men som sagt det är väldigt individuellt. Åk och prova.

Cykelbyxor
Cykelbyxor
Galibier peloton! Har inte haft bättre och bekvämare brallor än dessa. Santini som jag haft tidigare står sig slätt i jämförelse.

Cykelbyxor
Rapha Pro Team är dom skönaste jag har testat, speciellt på riktigt långa rundor. Assos ska vara bra också. Men som några redan sagt, det är ganska individuellt, så du får nog prova dig fram till vilken modell som passar bäst.
Problemet är väl att det duger inte att prova i butik, man måste cykla några timmar på dom för att se hur dom känns.

Cykelbyxor
Storleken ska vara så att dom sitter som ett ålskin, och sen tar du en storlek mindre.
Nej, cykelbyxor är inte kompressionsplagg. Det verkar vara en del nya som tror det. De ska sitta tight, men går du ner en storlek så kommer andra problem. Typ att hängslena blir korta och benen slutar på ett annat ställe än avsett. Prova hellre runt tills du hittar en modell som sitter som du vill.

Tillbaka
Topp