Cykeldator

Cykeldator
mc100w_main.jpg

//Skogling

Cykeldator
Jag skulle nog köpa en billig trådbunden istället.

Är himla nöjd med min VDO MC 1.0+ (trådlös med höjdmätare) funkar fin fint och så... men härromdan "lossnade den" och då var det inte så roligt när man gick en kilometer och letade efter den. Samt om man vurpar och den går sönder är det ej heller så kul. Så frågan är om det verkligen är vårt det att ha en high-tech pryl?

Så min eventuella nästa cykeldator blir nog "billig" istället för "dyr och hightech"...

yeah, right... pryl fantast som är vet jag att min nästa kommer vara en GPS med inbyggd höjd, puls, DVD och förmodligen även HUD som projecerar infon direkt in i ögat :)

Cykeldator
Sigma trådlös och Sigma pulsmätare funkar inte ihop. När jag köpte min förra pulsmätare (Sigma BC 1400) och började använda den i sb med cykling så slutade cykeldatorn att fungera. Vart väl problem med överföringen eftersom de använder okodade signaler.

Testa Cateye eller VDO.

/Gunnar

Cykeldator
Min Sigma BC1200 som jag köpte för ca ett år sedan är jag grymt besviken på: Hög som en skyskrapa i profil, dåliga knappar och skumma ologiska menyer. Kass helt enkelt! Borde egentligen skickat tillbaka skiten.
Sigma var mycket bättre förr, hade bara inte batteriluckan spruckit på den gamla (1100) så hade jag monterat den igen.

Mitt råd: köp annat märke.

/Claes

Cykeldator
Jag köpte en dator till äckelpendlarhojen på Claes Olsson för 60 spänn. Den funkar utmärkt. På räsern har jag en Flight deck för 1000 spänn, den dunkar också bra.
/Johan

Cykeldator
Har själv kört med VDO C15+ och den har fungerat kanon, tills förra veckan. Då tappade jag signalen, så jag lämnade in den på CC och jag fick pengarna tillbaks direkt då dom inte hade någon ny hemma just nu. Det är 5 års garanti så det borde ju räcka. Tjejen kör även hon på en C15+ och den funkar finfint.

Jag kombinerar med em Polar AXN 500 som pulsmätare. Hade förrut en polar S510 som var kombinerad, jag jag tycker separat är bra för mig.

Cykeldator
Jag kör med en VDO C4 och jag tycker den är så jäkla seg. Det är alldeles för stor eftersläpning vid hastighetsförändringar, irriterande som tusan men det verkar som om den registrerar rätt iallafall eftersom snitthastighet och sträcka stämmer med min gamla Sigmadator.

Cykeldator
Vilka problem har ni med Sigmas cykeldatorer?
Blev lite rädd nu då jag köpte en för ett par månader sen. (trådlös)
Hada haft (har kvar) en Sigmas rullskridskomätare också som jag var är nöjd med. Klockan går på pricken rätt sen jag köpte den och satte in tiden!

Cykeldator
Någon som har erfarenheter av Lidls grymma sk. "cykeldator"?!

Jag råkade se den... 139kr med pulsband! Nästan lite sugen fast jag
redan har en pulsklocka. Kollade ej vilka funktioner datorn hade men bara den
funkar får man ju mycket för pengarna!

Är den något att ha happyister?!

Tillbaka
Topp