Cykelfabrik?

Cykelfabrik?
Nää, jag vill inte sälja eller köpa elektroniktjafs. Cyklarna ska användas i en kampanj för att förmå bilister att ställa bilen och cykla istället.

Tacksam alltså för tips om du har erfarenhet av att handla direkt med exv Kinesiska fabriker.

Cykelfabrik?
På ebay kan man ibland hitta fabriker som säljer en massa billiga ramar. Det kan vara värt att titta på. Du kanske kan få tips på leverantörer där i alla fall.

Cykelfabrik?
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Canyon är ett säkert tips.

Hahaha, kunde bara inte sluta skratta. Leveranstid max 10 veckor....

Cykelfabrik?
10 veckor blir nog svårt som sagt, men kolla med de större beställarna typ Cycle Europe eller i värsta fall Nordic Bike. NB har kunnat tillhandahålla den tjänsten iaf, men jag skulle nog ta den kontakten som en sista utväg. Det finns en och annan som ifrågasatt deras affärsetik, andra som kritiserat deras produkters kvalité.

Vill du få direktkontakt med cykelfabriker, börja med Taiwan Bicycle Guide, http://www.bicyclesb2b.com/. Det är Bibeln för alla som jobbar med cyklar, med allt som finns att finna i cykelns verkliga hemland. Hur kvalitén i Kina blivit på de 6 år jag varit utanför branschen vet jag inte, men på den tiden var det inte ett alternativ.

Cykelfabrik?
Miss Lycka skrev:
> Enkla cyklar, check!
> Max tio veckor, check!
> Direkt från fabrik, check!

Canyons billigaste hoj kostar 7000kr.. Om jag tolkar trådskaparens inlägg rätt är det på tok för mycket pengar..

Cykelfabrik?
Hör med Elparadiso här på forumet. Har har fixat ramar och annat från ett företag som heter edge i taiwan. Klart dyrare än 2000 kr men han verkar åka fram och tillbaka till asien ibland och har rätt god koll på cykelmarknaden där. Han kanske vet namnet på företag som levererar billigare hojar också.

Cykelfabrik?
Lycka till att få hem 100 cyklar från Kina på 10veckor om du inte beställde i förrgår. En fraktkontainer tar nog sina månader att få hem...

Cykelfabrik?
En fraktkontainer tar ca 6 veckor när vi skickar 5-tons verktyg från kina. Borde inte ta längre tid för cyklar. Men dom skall ju hinna få fram cyklarna också :p

Cykelfabrik?
En cykel för 2000:- som skall få folk att cykla istället för att ta bilen?!

Är det bara jag som är rädd att det får motsatt verkan? Efter en vecka med vinda hjul och trasiga delar kommer de längta efter att ta bilen men jag är väl bara negativ. :)

Lycka till i vilket fall, bättre än inget!

Cykelfabrik?
42Hz skrev:
> En cykel för 2000:- som skall få folk att cykla
> istället för att ta bilen?!
>
> Är det bara jag som är rädd att det får
> motsatt verkan? Efter en vecka med vinda hjul och
> trasiga delar kommer de längta efter att ta bilen
> men jag är väl bara negativ. :)
>
> Lycka till i vilket fall, bättre än inget!

Visst blir man sjukt sugen på att cykla när man ser dessa 20-kiloskolosserna =)
Cyklar1.jpg

Cykelfabrik?
42Hz skrev:
>
>

+ 2000

Cykelfabrik?
Dom kommer bara att bli rädda för att cykla. Det gör garanterat mer skada än nytta. Bättre att ta 50 cyklar för 4000kr/st. De går att använda iaf.

Cykelfabrik?
42Hz skrev:
>
>

Rock skrev:
> Dom kommer bara att bli rädda för att cykla. Det
> gör garanterat mer skada än nytta. Bättre att
> ta 50 cyklar för 4000kr/st. De går att använda
> iaf.

da PEF skrev:
> Ring Skeppshult. Finfina grejjer vettu, egen
> fabrik.

Kan bara instämma i dessa inlägg.

Cykelfabrik?
Info får du tolka ur mailet nedan, cyklar hittas här: http://www.avoncycles.com/gents-bicycle.asp

140 cyklar skulle alltså kosta ca 6000 usd (2003) CIF Stockholm.

Dear Sirs,

We acknowledge with thanks your e-mail of 20th October,2003.

Please note price for "CLASSIC" No.11A CIF to Stockholm(Sweden) exactly as per picture sent by you is US$40-75 each.

Yes it is possible to get the bikes in white colour & without any stripes or brand-marks at all.Price would be same US$40-75 each

We have already informed you,all accessories,stand,carrier,bell,lock, dynamo will be charged extra therefore price remains the same as mentioned above.

Each bicycle will be packed in a carton of size 55"x7"x29.5" gross weight approx.22 Kg.& 140pcs can be accomodated in a 20'container in semi knock down condition.

Delivery time:- We shall stuff the container in 30-40days & it takes another 20days time to arrive at STOCKHOLM.

We have already quoted you the minimum possible rate.

Regarding invoice :- The way suggested by you is possible.We can invoice it as per your requirement.

Please inform quantity enabling issue proforma to arrange preparation & early despatch accordingly.

Best Regards,

Onkar Singh Pahwa
Director
Avon Cycles Limited-INDIA

Cykelfabrik?
geologen skrev:
> 20 kg för en sån? Är ramarna gjorda av osmium?

Åh djävlar vad dom cyklarna hade stått i mitt garage för demontering om dom varit gjorda av osmium !!!!!

Cykelfabrik?
Halloj,

Jag skulle fråga Cycleurope Sverige AB, Nordic Bike AB, Skeppshultscykeln AB och Pilen Cykel AB.
http://www.cycleurope.se/
http://www.nordicbike.se/
http://www.skeppshult.se/
http://www.pilencykel.se/
http://www.121.nu/onetoone/foretag/pilen-cykel-ab

Eller något av dom företag som redan kör cykelpooler i storstäderna - vanligtvis reklamfirmor. Du kanske kan få köpa/hyra cyklar av dom, men knappast själva stationerna om det är ett kort projekt.

I Göteborg var det Clear Channel som var först:
http://www.clearchannel.se/templates/form.aspx?id=5374&epslanguage=SV

Cykelfabrik?
Det får nog inte vara för billiga cyklar, då kommer ingen att använda dom eller ledsna ganska fort. Jag skulle kontakta Cycleurope som säljer och tillverkar Bla. Monark men även har billigare cyklar

Cykelfabrik?
Med 50 cyklar så fördubblar du budgeten per cykel!

Hur ska det här lösas praktiskt egentligen?
Ge bort cyklarna? Ställa dom olåsta?
Man ansöker om en?

Är cykelvägarna sopade till mitten av april? :)

Cykelfabrik?
Om någon undrar hur det gick med de hundra cyklarna så meddelas att: jo tack, det gick finfint. Cyklarna som skulle anv'ändas som priser i en tävling tillverkades av Sson i exklusiv grön kulör och levererades till Umeå i månadsskiftet april/maj. Tävlingen som var en del i en kampanj för att få Umeåborna att välja cykel framför bil avslutades med prisutdelning på Rådhustorget i Umeå. Nu kan man se de 100 cyklarna rulla omkring i staden som en ständig påminnelse om det fiffiga med att cykla. Mer att läsa i dagens DN (hyfsad uppmärksamhet!) och på 100cyklar.se

Bilagor

• 100cyklar.jpg
    100cyklar.jpg
    102.5 KB · Besök: 30
Cykelfabrik?
42Hz skrev:
>
>

2000 kr för cykel och containerfrakt när man köper 100 cyklar (men utan moms & vinstpåslag) räcker till riktigt bra cyklar, vi pratar antagligen om cyklar som kostar minst 5000-6000 kr i cykelaffären.

Cykelfabrik?
Var köptes cyklarna och vad kostade kalaset om man får fråga?
Förstår om du inte vill lämna ut.

Såg ut som riktigt snygga i grönt. En cykel och inget annat verkar perfekt för ett sånt projekt.
Hur var kvalitén på cyklarna?

Tillbaka
Topp