Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> floors skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jerry skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > @floors: Det finns en historik som kan vara
> > > intressant att känna till:
> > >
> >
>
http://www.google.com/search?q=Hellas+och+Nackasko
>
> >
> > >
> >
> garnas+stigcyklister&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=or
>
> >
> > > g.mozilla:en-US:unofficial&client=firefox-a
> >
> >
> > Jag ska genast läsa! Tack!
> >
> > ... men jag gissar att den här föreningen är
> > insomnad?
>
> Föreningen är insomnad för att frågan drevs
> så långt den kunde när i samband med
> reservatbildningen. Resultatet är, och du kan
> fråga Oxr, att det i praktiken inte kommer stå
> poliser, eller annan ordningsmakt, och bötfälla
> cyklister i Nackaskogarna.
Jag har börjat läsa i handlingarna och bl a protokollet inför reservatsbildningen. Man blir nästan lite tårögd över att det var så fint att det fanns två rätt så stora MTB-föreningar + sällskapet som svarade på remissvaret.
Hur ser det ut med den andra föreningen; "Bimbo-Bikers"?, är den också insomnad. S.A.M.S bedriver den också en tynande tillvaro nu?
Lite trist att komma in i den här sporten när den är lite på insomnande, eller är den det?
Ni som varit med länge, hur ser det ut där? Som jag förstått det så kunde man för 10 år sedan köra ett lopp varje helg om man så ville under säsongen men att det inte riktigt är så längre. Eller har sporten genomgått en förändring och att den inte alls har minskat - från tävlingsinriktning till mera renodlad stigcykling, alltså jag pratar om den största trenden här, vad är den?
Kan man se några sådana tendenser?
Min personliga föraning är ju att det kommer att bli en tillströmning till MTB igen på grund av det allt större träningsintresset överlag just nu. Det borde ju finnas flera gamla terränglöpare som jag själv som sliter sönder knäna och måste hitta en ersättningssport och då känns det ju som att MTB ligger nära till hands