Cykelförbud Sicklaskiftet/Hellas?

Tycker lite synd om de mtb-svetton som jag stöter på under löprundorna i elljusspåren. Så mycket fina stigar i närheten och så varvar de på ett tråkigt elljusspår istället.

Alltså, välj Traktormakt i stället för stigen vid Sicklasjön så kommer folk i gemen skita fullständigt i att vi cyklar i Hellas/Sicklaskiftet.

Mtb-svetton i elljusspår. Nä va? Det låter ju galet...

Ingen av de svetton jag känner som regelbundet cyklar i Hellas kör på elljusspåren utan i samma spår som det är allmän meckverkstad på tisdagar. Jag tror snarare det handlar om nybörjare som inte har hittat de fina stigarna ännu eller vågar sig ut på dem.

Jag funderar lite på om man på eget initiativ skulle försöka föra ut informationen att man ska ge fan i motionsspåren med cykeln och så att det framgår att det kommer från MTB-kollektivet och kanske skapa lite goodwill istället för badwill. Proaktivt agerande menar jag. Kan det vara något kanske.

Sätta upp någon lämplig lämplig folder eller skylt på ställen där de får sitta kvar och där det inte råder skyltförbud (så att inte skyltuppsättningen också skapar mera badwill). Det här är ju givetvis en balansgång för man vill ju heller inte föra fram för mycket information för att någon ska börja rota i vårt existensberättigande i naturen. Det här är svårt, men det vore ju bra att föra fram informationen till någon total nybörjare som säkert annars börjar med löpspåren.

Vi ska bara se till att mountainbike återgår till sin gamla marginaliserade tillvaro så ska nog det här inte vara något problem sen. Baissa mtb så ofta ni kan, säg att det är helt ute, nu är det löpning och innebandy som gäller.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen av de svetton jag känner som regelbundet
> cyklar i Hellas kör på elljusspåren utan i
> samma spår som det är allmän meckverkstad på
> tisdagar. Jag tror snarare det handlar om
> nybörjare som inte har hittat de fina stigarna
> ännu eller vågar sig ut på dem.

I så fall finns det en hel del nybörjare som varit väldigt snabba med att köpa på sig team- & klubbdräkter.

Aron skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > Ingen av de svetton jag känner som regelbundet
> > cyklar i Hellas kör på elljusspåren utan i
> > samma spår som det är allmän meckverkstad på
> > tisdagar. Jag tror snarare det handlar om
> > nybörjare som inte har hittat de fina stigarna
> > ännu eller vågar sig ut på dem.
>
>
> I så fall finns det en hel del nybörjare som
> varit väldigt snabba med att köpa på sig team-
> & klubbdräkter.

Varför skulle det ta lång tid att köpa klubbkläder?

Men vad vet jag, jag sitter ju inte bakom ett träd i elljusspåren i Hellas och glor så jag har ju egentligen ingen aning. Jag bara utgick från hur de svetton jag känner cyklar i Hellas, och hur jag de få gånger jag har varit där har cyklat.

Men allt snack om Hellascykling tenderar att handla om att hitta någon grupp som man själv inte tillhör, och eventuellt ser ner lite på, och beskylla dem för att göra att det snart inte kommer att gå att cykla där längre. Så har det varit i många år, och trots att det cyklas som aldrig förr i Hellas så verkar behovet av "dom andra" vara större än någonsin. Märkligt egentligen.

Någon som vet hur det gick med Lagombras träkonstruktioner förresten? De var ju dödsstöten för skogscyklingen för ett par år sedan. :)

fredrikw skrev:
> Någon som vet hur det gick med Lagombras
> träkonstruktioner förresten? De var ju
> dödsstöten för skogscyklingen för ett par år
> sedan. :)

För några veckor sedan stod en lustig man och spelade fiol och "sjöng" (gormade) lite vid före detta spiralen. Han verkade inte ha något emot vare sig bygge eller cyklister i alla fall. (Han fick ju faktiskt lite publik i några sekunder)

H. skrev:
> För några veckor sedan stod en lustig man och
> spelade fiol och "sjöng" (gormade) lite vid före
> detta spiralen.

Var han naken?

Senast ändrad:
fredrikw skrev:
> trots att det cyklas som
> aldrig förr i Hellas så verkar behovet av "dom
> andra" vara större än någonsin. Märkligt
> egentligen.

Jo, det tycker vi i den "allmäna meckverkstaden" också.

oxr skrev:
> Eftersom det är cyklister som förstör för oss
> är det väl bättre om man helt enkelt förbjuder
> cykling?

Det är nog bäst, för annars riskerar vi att det blir cykelförbud.

"Hur mycket skogsägarna får betalt för skogen de avverkar tycks spela en allt mindre roll för hur skogsägarna värderar sin skog. Istället är det andra lite mjukare värden som blir allt viktigare.
– Jakt och att kunna gå på din fastighet och plocka bär eller svamp är exempel på det, säger Axel af Petersens.
Mycket av det kan man ju göra ändå?
– Ja, men det är känslan av att det är ditt, säger Axel af Petersens."

Just ägandet i en fidekommiss är ju lite diskutabelt så det är kul att han formulerar sig på det viset. Men visst, även en hyresrätt är ju någons hem.

Och när kungafamiljen spär ut sig med arbetarblod så mycket att det blå blodet snart är rött, upphör då gamla konungars löften att gälla? Som när sagornas häxor dör och stenstoderna blir levande igen?

erik h skrev:
>
> Och när kungafamiljen spär ut sig med
> arbetarblod så mycket att det blå blodet snart
> är rött, upphör då gamla konungars löften att
> gälla? Som när sagornas häxor dör och
> stenstoderna blir levande igen?

Vilket blå blod?
Bernadotte är inte precis av "kungligt blod" utan vanligt vinfylloblod ifrån Frankrike.

Jepp bättre fart på första generationens Bernadottar.

Från ett brev:
"Republikan både av princip och övertygelse vill jag till min dödsstund bekämpa alla rojalister."
Bernadotte (1797)

heklamama skrev:
> Jepp bättre fart på första generationens
> Bernadottar.
>
> Från ett brev:
> "Republikan både av princip och övertygelse vill
> jag till min dödsstund bekämpa alla
> rojalister."
> Bernadotte (1797)
Sen fick han ett kungarike att leka med. Men han vrider väl sig i sin grav när han ser vad han har fått.

Nästan man stödjer att de olika kommunerna att sno hans mark för bygga strand nära hus. Försök springa runt o jaga då.

Black planet skrev:
> Nästan man stödjer att de olika kommunerna att
> sno hans mark för bygga strand nära hus.

:-)

Tillbaka
Topp