Cykelhållare - Hur tusan lastar man en sån här hoj?

Allroad

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet av att lasta en sån här på en traditionell cykelhållare frö dragkrok som klarar två cyklar? Har ett sånt stag som man sätter mellan styre samt sadel men framhjulet drar ner i backen, den är alltså för hög på något sätt. Är det bara att ge upp eller hur har ni lastat?

Bilagor

• 14822c5d01be07a075afe1f7e2bdf029.jpg
    14822c5d01be07a075afe1f7e2bdf029.jpg
    47.3 KB · Besök: 172
Senast ändrad:
Prova att hänga på lite olika sätt. I bakhjul/ram som kombination, övre baktriangeln/ram... Men det kan helt klart vara en utmaning.

Jag har tagit en bit stark lastrem och gjort en ögla . Sen har jag lagt runt öglan på något bra ställe och dragit öglans ena ände genom andra änden som en lasso. Den änden som sticker ut har jag hängt i cykelhållare. Sen brukar det vara bra att stoppa en pedal i hålet på hållaren ovanför dragkroken och dra fast vevarmen med en liten rem. Det sista är att låsa framhjulet mot ramen med en rem. Nu har man en svajfri lösning. Med lite lutning av hållaren och vända cykeln åt smartaste hållet eldar man inte upp däcket vid avgasröret heller.

Ah, sorry.

Med adaptorn bak och under ramen fram då? Blir typ som med en enduro. Eller som jag gör i alla fall

Öglan runt ramen nära styrhuvudet så att den öppna öglan kan hängas på hållaren ungefär i höjd med övre styrlagerkoppen. Andra hållarpinnen i hålet på baktriangeln vid låset.

Jag hade provat att sätta spröten på någon av dom här två varianterna. Sen hade jag köpt en billig plattformshållare om cykeln ska fraktas runt ofta.

14822c5d01be07a075afe1f7e2bdf029.jpg

som spacekitty säger jag lastar dylika som dom rosa punkterna e markerade om ja absolut måstehänga upp en 25 kg elhoj på ett sånt ställ annars kör ja alltid med plattformshållare sen nåra år tillbaka

Tillbaka
Topp