Cykelhållare till bilen

carl.josefsson

Aktiv medlem
Cykelhållare till bilen
Är på jakt efter en cykelhållare till bilen en Audi TT och hittade inget passande när jag sökte på forumet. Har sneglat lite på Thules modeller men de verkar inte vara helt hundra samt ganska dyra så tips på bra prisvärda alternativ av cykelhållare som spännes fast på baklyckan mottages tacksammast.

/Carl

Cykelhållare till bilen
Thule 968 är rätt flexibel, men infästningen är lite osäker på bilar av nyare årgång där man har bättre plåtpassning på bakluckan. Priset är inte oöverkomligt. Om man har flax finns dom på Tradera, jag fick mitt för 160:-.

Cykelhållare till bilen
kjell skrev:
-------------------------------------------------------
> Thule 968 är rätt flexibel, men infästningen
> är lite osäker på bilar av nyare årgång där
> man har bättre plåtpassning på bakluckan.
> Priset är inte oöverkomligt. Om man har flax
> finns dom på Tradera, jag fick mitt för 160:-.

Kjell vad har du för bil som det passar på?
Verkar inte bättre än att jag får krypa till korset och kolla in Thule i butik iaf, hade inget som låg ute på tradera för tillfället.
Montblanc kräver speciella bilmodellsanpassade fixturer som inte finns för Audi tt (kanske av förklarliga själ).

Vi får väl se hur historien slutar, kanske med byte av bil istället.....

/Carl

Cykelhållare till bilen
Bilen är en Volvo S40 -05. Den är rätt kort bak, men hållaren går att vinkla om. Fästena i överkanten av luckan är inga problem, men remmarna på sidan sitter inte 100%. Men det beror som sagt på att springorna i luckan är så tighta.

Bilagor

• 968.jpg
    968.jpg
    23.4 KB · Besök: 23
Cykelhållare till bilen
Mitt tips är Saris Bones, funktionellt toppen och jag gillar designen. På en TT vore den ännu snyggare.

Bilagor

• 175.jpg
    175.jpg
    10.7 KB · Besök: 28
Cykelhållare till bilen
museew skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt tips är Saris Bones, funktionellt toppen och
> jag gillar designen. På en TT vore den ännu
> snyggare.

Grymt snygg, var hittar man den?

/Carl

Cykelhållare till bilen
Har inte alla cyklister en bil som sväljer egna + kompisarnas hojar =)

För att va mindre dryg så vet ja en BMXare som transporterade sin bema på sin mitsubishi eclipse (dvs också en bil med obskyr karossform) med nåt ställ, vet inte vad det var men det såg ut som nån standardmodell från thule eller liknande, så de liknande bilden ovan funkar säkert att anpassa till din. lycka till!

Tillbaka
Topp