Cykelhållare till emtb 27kg

Hej!
Vad har ni Cykelhållare till bilen?Här en FS Scott e-genius 710, och mitt gamla Cykelhållare funkar inte längre pga vikten och bak dämpare

Fanns någon alternativ än Thule?

Tack!!

Du får nog bäst svar på happyeride.se ? lär va fler med elcykel där och du slipper allt hat som kommer om några svar...

Du har säkert tänkt på det redan men here goes. Om du kan plocka bort batteriet och lägga i skuffen så sparar du vikt där - kanske tom kan använda din gamla cykelhållare? Nu har jag varken så tung hoj eller någon cykelhållare så jag har inget annat att komma med :)

Happy e ride??

Trodde alla varianter på cykling var välkomna på happyride.

Men nu kan vi väl ta och bryta ut lvg så man slipper sålla bort så mycket. Happymtb, happyeride och happylvg. Perfekt :-D

LesGrossman sa:
Valhalla_ sa:
Happy e ride??

Trodde alla varianter på cykling var välkomna på happyride.

Men nu kan vi väl ta och bryta ut lvg så man slipper sålla bort så mycket. Happymtb, happyeride och happylvg. Perfekt :-D

Nu är väl emtb knappast cykling..

Jo, det är det. Däremot kan man undra om DH med lift upp är cykling? :-O

Senast redigerad av en moderator:
ooms sa:
Örjan Lax sa:
Happyeride har i princip somnat in. Inget att hämta där direkt.
Nä, och det lär ju inte bli bättre när elmoppe-åkarna envisas med att ställa sina frågor här...

Om TS hade skrivit "Cykelhållare till DH-monster på 27kg" som rubrik och med samma frågeställning hade det varit någon skillnad för sakfrågan? TS är ute efter en cykelhållare som klarar en köttig cykel, om den är eldriven eller inte är väl ur det avseendet irrelevant?

Nää nu kan vi väl vara trevliga istället :)

emmer sa:
Men den väger ju inte mycket mer än två vanliga tunga MTB så valfri dubbel/trippel -hållare borde väl funka?
+1

Dessutom, om det bara rör sig om en cykel kan du ju ställa den innerst vilket borde minska belastningen jämfört med om man har delar av tyngden längre ut (givet att det nu är en cykelhållare som fästs bakpå dragkroken som frågan berör).

Tillbaka
Topp