Cykelkläder

Svarten81

Ny medlem
Cykelkläder
Skulle vilja ha tips på ett par långbrallor (med hängslen) som funkar nu när temperaturen faller. Tar även tacksamt emot tips på sidor som säljer cykelkläder i lite större storlekar typ 3-4 XL. Har ett förflutet som kroppsbyggare så har lite större bröstkorg och har därför svårt att hitta kläder i bra storlek.

Cykelkläder
Det som jag tycker du ska tänka på är att köpa långa byxor utan bibs! Då kör man med korta sommarbrallan mot kroppen och sen långbyxan och blir det riktigt kallt kan man klämma in några underställ under långbrallan och samtidigt fortfarande ha biben närmast kroppen. (Slippa rövskav)
Jag har ett par Diadora med bib som funkar en bit ner mot 0:an men har ovanstående problem då det blir kallare. Senast köpte jag ett par Craft utan bib som jag är riktigt nöjd med. Bra stretch i dom.

Cykelkläder
Bib är väl ändå hängslena inte paden?

Långa brallor utan pad är kanon över korta med pad. Jag kör längdskidåkningsbrallor med vind och vattenavstötande framsida och ventilerande baksida, går upp lite längre i ryggen också vilket är rätt tacksamt eftersom de inte har hängslen

Cykelkläder
Rosebikes.se har ett stundtals enormt storleksspann på vissa plagg. Det är så många X före L att man tror föräldrafiltret skall vakna.... ;)

Tror nån Gonso har XxxXxxL (6XL). Jag har en tröja och en regnjacka av märket, helt Ok grejer.

Tillbaka
Topp