Cykelkraft - sega leveranser

Eld

Aktiv medlem
Mitt black friday paket levererades på måndagen... första vardag efter beställning. Något att klaga på?

Norenfalk

Medlem
Jag har aldrig haft problem med cykelkraft. Skulle tex beställa en Superior för 2 år sen ( förhandsbeställde) tog inte långa stunden innan dom hörde av sig och meddelade att Superior hade problem i fabriken. Så jag fick en dyrare och bättre cykel till samma pris.

FRISGO

Medlem
Bra jobbat, Cykelkraft! Beställde i söndags (den 16 december). Hämtade ut mina varor igår tisdag (den 18 december). Jag är klart nöjd!

Paco

Aktiv medlem
Var tvungen att testa jag oxå. La en order igår kl 21:02 och ett paket gick iväg imorse.

Jag hat haft massor med problem med Cykelkraft tidigare... men hade ett gäng poäng från cykelköp så jag la en order i fredags, tänkte att den kommer väll efter helgerna nån gång... kom fram i går, lördag! Good job! Men man måste se till att beställa saker där det står skickas direkt.

Paco

Aktiv medlem
Marcus TSD sa:
Jag hat haft massor med problem med Cykelkraft tidigare... men hade ett gäng poäng från cykelköp så jag la en order i fredags, tänkte att den kommer väll efter helgerna nån gång... kom fram i går, lördag! Good job! Men man måste se till att beställa saker där det står skickas direkt.
Efter att ha gett CK en massa skit tidigare så måste jag ge dom lite bra cred oxå då även mitt paket gick att hämta ut i lördags????

Johge

Aktiv medlem
Väntar spänt på ett femte mail om uppskjuten leverans på min Ibis Ripmo som först skulle skickats 19dec sen den 23e sen den 27e sen den 31e och sista budet är imorgon...

qma

Aktiv medlem
En till anekdot om lyckat köp från CK. Jag beställde en sån där monarch-dämp-pumpadapter nyss för att få den fort och den kom i brevlådan på nån dag bara.

Beställde två grejer under julhelgerna, en dropper och en bromsadapter. Men blev fel med adaptern och skickade iväg några mail och meddelande på facebook. Fick dock inget svar vilket är lite trist.

Ringde istället upp dem idag och det är en snubbe Patrik som svarar, GALET trevlig och extremt bra kundbemötande!! :) Tror jag pratat med han tidigare en gång. Adaptern jag beställt blev fel och behövde en annan, gav han ett artikelnummer från Shimano och så letade han fram det i sitt system och även kollade med en kollega så allting stämmer :) Snabbt och smidigt, men mycket positivt och glatt bemötande.

Så alla som får problem, ring istället, då svarar de och hjälper på en gång :)

Johge

Aktiv medlem
Getabocken sa:
Johge sa:
Väntar spänt på ett femte mail om uppskjuten leverans på min Ibis Ripmo som först skulle skickats 19dec sen den 23e sen den 27e sen den 31e och sista budet är imorgon...
Fast det där är ju exakt 0% Cykelkrafts fel.
Nja, jag har beställt en vara från dom så ansvaret ligger hos dom...men dom kan inte göra nåt åt förseningar dock

Getabocken

Ny medlem
Mini_me sa:
Getabocken sa:
Johge sa:
Fast det där är ju exakt 0% Cykelkrafts fel.
Finns tecken på att dom inte alltid far med sanning gällande lagerstatus på Ibis saker...
Alltså, något måste de ju skriva, och att de går på snittider är väl inget konstigt.
Eller tror du det vore bra för business att skriva ”2 till 30 veckors leveranstid, vi vet inte riktigt.”?

Beställde en grej där förra året. Fick väl först en uppskjutning på 1 månad sedan försvann de bara. Dagen efter att jag hade avbeställt hade de fått in varan. Aldrig det skitföretaget. Och ingen behöver förklara för mig att de "kanske har blivit bättre nu". Det är ju inte riktigt så det funkar.

Senast ändrad:

ginnfilt

Aktiv medlem
Det blev en order i julrean då jag ska renovera en gammal standardhoj. Den skickades snabbt men paketeringen lämnade en del att önska.

När jag hämtade ut paketet möts jag av en söndertrasad kartong. Hjulet (26" fotbroms) ligger löst i kartongen, helt utan skydd. I synnerhet saknas skydd för hjulets axel, som då tuggat sig igenom kartongen på båda sidor. Övriga varor (bl a 4 st mindre kartonger) har de bara lagt löst i kartongen så allt har farit runt hur som helst. Ren tur att inget letat sig ut genom hålen, då det fanns en del små grejor också.

Är jag gnällig om jag tycker att detta lämnade lite mer att önska?

IMG_20190109_184201707.jpg

IMG_20190109_184201707.jpg

Bilagor

JockeS

Aktiv medlem
Beställde i fredags morse och fick leverans på måndags eftermiddagen... Fungerat klockrent för mig på samtliga 10 beställningar jag gjort hos CK.

Lever i en tro om att så länge man beställer mot faktura (Klarna) så man betalar efter leverans och att varan finns i lager för omgående leverans, så är det aldrig ett problem

Eld

Aktiv medlem
ginnfilt sa:
Är jag gnällig om jag tycker att detta lämnade lite mer att önska?
Nej, det där var faktiskt under all kritik vad gäller packning. Skydd för hjulaxlarna och lite fyllnadsmaterial är nog ett minimikrav i detta fallet.

lindengbg

Aktiv medlem
lindengbg sa:
La precis in en order i/på Cykelkrafts webshop..

Har tidigare erfarenhet av den sega orderhanteringen hos Cykelkraft så skall bli spännande å se hur lång tid det tar denna gång, helst mitt upp i självaste julhandeln! :)

Har ingen som helst brådska å få beställningen (eller till Påsk 2019 får den gärna ha kommit) så ser impulsköpet (pga bra pris) som ett litet experiment :)
Uppdatering.

Denna gången skötte sig Cykelkraft helt ok, efter kontakt. Jag mejlade en kväll om uppskattad leveranstid och fick svar inom timmen (hade räknat med en vecka som tidigare gånger) med erbjudande om delleverans (då en av mina artiklar var restnoterad).

Jag avböjde delleveransen då jag ej hade nytta av halva beställningen.

Fick leveransen igår 9/10, så visst lite leveranstid men denna gången gick det att kommunicera, så jag vågar nog beställa igen, så länge det inte är brådskande.

SGS

Aktiv medlem
JockeS sa:
Beställde i fredags morse och fick leverans på måndags eftermiddagen... Fungerat klockrent för mig på samtliga 10 beställningar jag gjort hos CK.

Lever i en tro om att så länge man beställer mot faktura (Klarna) så man betalar efter leverans och att varan finns i lager för omgående leverans, så är det aldrig ett problem
Samma här. Nu är jag visserligen knappast uppe i mer än en handfull beställningar, men jag beställar just bara lagervaror på faktura. Alltid fått dem inom några få arbetsdagar. Senaste beställningen plockade jag ut idag. Ny smarrig minststång som bonus.

Förstår nu vad andra erfarat ang. cykelkraft hahahah hamnat i samma sits själv och måste säga att det är väldigt taskigt skött...

Beställer grejer > det mesta saknas i lager men det står 4-5-6 dagar till leverans
Så är ju inte mega farligt, beställer, får ett preliminärt leverands/sändingsdatum

Man ringer och hör hur det går, då har de internt flyttat fram sändningsdatumet utan att låta mig som kund veta om det. Så dessa 4-5-6 dagars för produkten att komma in är som bortblåst och minst dubbla tiden.

Besviken så väntar man lite till. Ringer in på det nya datumet och frågar om de skickat. Får som svar att produkterna som saknas fortfarande inte kommit i lager och det nu är ytterligare minst 1 veckas fördröjning. Så 4-5-6 dagar är nu runt 15 dagar istället....

Så ringer man inte in får man aldrig veta något. Riktigt riktigt jävla taskigt ärligt talat. Kontakten mellan Cykelkraft till kund angående leverans är mycket dåligt skött. Tycker man bör få veta att leveransen är uppskjuten och fördröjd och anledning till detta med tanke på att de först sagt något annat. Uppenbarligen har de fördröjningarna i sitt interna system men skiter i att meddelan kunden.

Stumpy

Aktiv medlem
Beställde fyra produkter som alla fanns i lager den 17:e december. Tittade in några dagar senare för att kolla status och ser då att en av produkterna "Inväntar leverens". Mailade och frågade om de kunde skicka de andra tre och samma dag gick de iväg. På den fjärde produkten har jag fått tre meddelanden om flyttat datum och väntar fortfarande. Uppskattat utleverensdatum är nu idag. Gissar att jag får ett meddelande imorgon om att de skjuter det en vecka till.

Stumpy

Aktiv medlem
Mycket riktigt kom ett nytt meddelande nu på morgonen om att de skjuter på leveransen ytterligare fyra dagar.

RazDuv

Ny medlem
Beställde 3 produkter från Cykelkraft i torsdags eftermiddag, där bara en av dem fanns i lager. I förmiddags, lördag(!), fick jag SMS från Posten att jag kunde hämta alla 3 på Ica Maxi. Inte direkt segt jämfört med när jag i onsdags var på min LBS för att köpa nya dussindäck, de kommer från leverantören nästa fredag...

Stumpy

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Beställde fyra produkter som alla fanns i lager den 17:e december. Tittade in några dagar senare för att kolla status och ser då att en av produkterna "Inväntar leverens". Mailade och frågade om de kunde skicka de andra tre och samma dag gick de iväg. På den fjärde produkten har jag fått tre meddelanden om flyttat datum och väntar fortfarande. Uppskattat utleverensdatum är nu idag. Gissar att jag får ett meddelande imorgon om att de skjuter det en vecka till.
Mycket riktigt kom ett nytt meddelande nu på morgonen om att de skjuter på leveransen ytterligare fyra dagar.
Skjuter på leveransen ytterligare fyra dagar.

Stumpy

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Skjuter på leveransen ytterligare fyra dagar.
Den 23:e januari kunde jag hämta ut paketet.

nikasp

Aktiv medlem
Måste skriva lite beröm. Beställde en kassett och kedja från Cykelkraft. Beställningen las kl 11:22 på måndag. Kl 13:03 dagen efter fanns paketet att hämta i Sollentuna (tror det skickades från Örebro). Svårt att klaga på :)

Jimel

Aktiv medlem
Jag har beställt grejer där det stod beställningsvara 9-10 dagars lev.tid, spännande att se när det kommer.

clnr

Aktiv medlem
Jag gjorde detsamma häromveckan. Har fått mitt första mail om försenad leverans. Nu är beräknad ankomst på söndag i stället för i övermorgon...
Personligen kan jag tycka att de kan skicka resten av min beställning (som finns i lager) vid första tecken på försenad order.

clnr

Aktiv medlem
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt CK. Kollade min order precis och beställningsvaran har kommit till dem men då har en av de andra artiklarna jag beställt hunnit ta slut istället...

Mini_me

Aktiv medlem
Första mail: Beräknad leverans: 25/2

Detta lät lite väl optimistisk.

Andra mail från CK: 27/3...

Man häpnar ?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Har kanske haft tur, men har efter ett flertal beställningar de senaste åren aldrig råkat ut för sega leveranser med Cykelkraft. Tvärtom!

För bara någon vecka sen, mitt i semestertider, beställde jag skor, pedaler och strumpor, som alla hade lagerstatus "Finns i webblager". Beställde och betalade med kort onsdag eftermiddag, torsdag förmiddag fick jag mail från Cykelkraft om att det var packat och skickat med Postnord med spårbar länk, och på fredagen anlände paketet vid lunchtid till paketombudet, med SMS-avisering skickad nån timme senare. Så jag är jättenöjd! ?

FRISGO

Medlem
Grattis! För min del har Cykelkraft levererat ömsom vin ömsom vatten. Och i sommar har det varit mycket strul och långa leveranstider, felskick och returer... Man bör ha gott om tid, när man beställer från Cykelkraft, och ganska stort tålamod. Det är iaf min erfarenhet av företaget.

JesperA

Medlem
Har en beställning som ligger & väntar nu, 3 saker varav 2 skulle vara i lager men likt förbannat står det "Inväntar inleverans", så verkar inte riktigt som webbshoppens lagersaldo faktiskt stämmer överens med det faktiska saldot. Står fortfarande att varan finns i lager.

Var såhär förra gången när jag beställde en ryggsäck, tog 2 månader innan den faktiskt levererades.

JesperA

Medlem
Happ, hela dagen igår så låg min order i en "packkö", idag hade dom registrerat paketet med Postnord redan klockan 8:32 imorse men inte fan lämnade dom över paketet till Postnord idag.

Planerad leverans 2:a augusti så det är ju inte jätte-försenat med Cykelkrafts mått mätt så...

Simpa85

Aktiv medlem
Köpte cykel i måndags under cykelrean dom har. I lager stod det vid beställning såväl som dagen efter. Pengarna dras från kontot och man fick orderbekräftelse i mailen.

Nu igår mailar dom att deras underleverantör inte hade den i lager och att jag kan häva köpet eller få hjälp att hitta alternativ.

Orkar man driva hela skiten in i kaklet om att en ren accept med orderbekräftelse och allt ska hållas eller är det bara att be om pengarna tillbaka. Inget svar på deras chatt nu på ett dygn.

jonte987

Aktiv medlem
Simpa85 sa:
Köpte cykel i måndags under cykelrean dom har. I lager stod det vid beställning såväl som dagen efter. Pengarna dras från kontot och man fick orderbekräftelse i mailen.

Nu igår mailar dom att deras underleverantör inte hade den i lager och att jag kan häva köpet eller få hjälp att hitta alternativ.

Orkar man driva hela skiten in i kaklet om att en ren accept med orderbekräftelse och allt ska hållas eller är det bara att be om pengarna tillbaka. Inget svar på deras chatt nu på ett dygn.
En kollega fick samma rabatt på en finare hoj så det kan du testa om du vill.

Simpa85

Aktiv medlem
jonte987 sa:
Simpa85 sa:

[surgubbe]
Det hade ju varit kul om man nu fick svar från kundtjänst.
[/surgubbe]

Nä, skämt åsido. Tror det nog är lite tufft för dem som är på jobbet i semestertider som kastas in i en rea-kampanj.
Tror man nog kan snacka om man väl får komma till tals, och jag har ju aldrig haft problem med beställningar förut så jag är förvånad att när man väl vågar sig på en stor beställning så skiter det sig.

bjorkkis

Aktiv medlem
Simpa85 sa:
jonte987 sa:
Simpa85 sa:

[surgubbe]
Det hade ju varit kul om man nu fick svar från kundtjänst.
[/surgubbe]

Nä, skämt åsido. Tror det nog är lite tufft för dem som är på jobbet i semestertider som kastas in i en rea-kampanj.
Tror man nog kan snacka om man väl får komma till tals, och jag har ju aldrig haft problem med beställningar förut så jag är förvånad att när man väl vågar sig på en stor beställning så skiter det sig.

Ring dom, kommer fram rätt snabbt varje gång. Svar på Mail kan ta flera dygn.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Om man lajvar 90-talet och ringer har jag alltid får bra hjälp. Mail har varit till i alla fall dagen efter.

Ibland står det plockkö väldigt länge sen dyker det upp dagen efter.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer