Cykelmaffian

Cykelmaffian
Olof E skrev:
-------------------------------------------------------
> Och varför ska cyklister ta något ansvar som grupp?

Är inte det grundidén med Cykelmaffian?

Men okej, bilisten parkerar på cykelbanan. Varför? För att cyklisten kan gå runt. Varför går cyklisten runt istället för att ringa P-vaktbolaget? För att cyklisten inte kommer fram inom "rimlig tid". Varför? Det är för många som ringer. Varför ringer så många? För att det är så många felparkerade bilar.

Så om P-vaktbolaget höjer kontrollavgifterna så kan dom anställa fler operatörer och P-Lisor/P-Nissar samtidigt som felparkerade bilar lär minska (pga den höjda avgiften samt täta kontroller). Cyklisten får därmed respons snabbt och kan således ringa istället för att sätta upp en arg lapp. Du skapar jobb, fri väg och går med ryggen fri. Bilisten får en dyr läxa.

Eller så fokuserar Cykelmaffian på infrastrukturen istället för arga lappar och telefonköer. Hitta en lösning som är hållbar över tid.

Jag är inte känslomässigt mottaglig för dina åsikter. Trappsteg 2-3 är det som gäller nu. #trött

Cykelmaffian
Problemet är fortfarande att varken bilar, cyklister eller fotgängare kommer fram obehindrat i rusningstrafik.

Skulle alla cyklister sköta sig klanderfritt så skulle säkert "cykelmaffian" ha ett berättigande, men just nu känns det mer som lågstadierebeller. (Enl vad jag läser här)

De flesta bilister sköter sig, och även de flesta cyklister, men det finns idioter överallt. Lite väl många utav bägge parter kanske.

Inte mkt någon kommer kunna göra något åt är jag rädd. Fokusera energin på annat istället, eller konfrontera idioter på plats om man nu känner att det kan göra skillnad.
En arg lapp till någon som redan skiter i andra lär knappast göra skillnad. Folk som känner att de står över andra får nog ett erkännande mer än en tankeställare.

Så.. Jag har ingen lösning.

Cykelmaffian
Jag surfade till cykelmaffian.se och vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tro.

Men just nu är jag ändå inne på att allting med cykelmaffian.se är ett slags installation.

Fast mening/mål/syfte är minst sagt något oklart.

Det hela liknar de olika förvirrade bokstavsorganisationerna på yttersta höger- och
vänsterkanten i politiken, fast inom cykelområdet i detta fall.

Alltså förvirrat, förvillande, oklart, otydligt, massor av faktafel, mängder av stavfel och meningsbyggnadsfel och många antydningar om hot, våld etc.

Och precis som med dessa får vi hoppas att de allra flesta bara skrattar åt cykelmaffian.se
och ler överseende och tänker något om vilsna ungdomar söom förhoppningsvis växer upp snabbt. och helt glömmer detta.

/Fedde

Cykelmaffian
Är det någon här som tycker att infrastrukturen i t.ex. Stockholm är lika bra anpassad till cyklism som bilism? Som sagt, uppmärksamhet är alltid bra sägs det. :)

Cykelmaffian
Okej!
Ni ska inte börja slå sönder bilarna istället för att bara skriva massa hatiska kommentarer?
Varför inte bara cykla och se glad ut, eller vänta lite. Köp en BMW, gå med BMW Club Schweden och ha kul på bmwträffar med lite bankörning. Cykelmaffian!? Vilket jävla skämt alltså!!!

Tillbaka
Topp