Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mr Orange sa:Usel artikel. Massa text men lite innehåll.
26er sa:Undrar hur lång tid det tar innan vi får Iphones med hjul på och om dessa oxå får framföras på mina cykelbanor...
+1kais01 sa:break-even i tid mellan cykel och kommunalt ligger kring två mil.
staine sa:Vet inte om cykelpendling är så dyrt jämfört med bil. En sketen bilservice nyss gick på över 13 tusen. Det var nog nytt rekord :(
Scale60 sa:Tankade bilen förra veckan, 20 liter. Förra tankningen var i augusti. Så typ 300kr i kvartalet i bensin nu, förut innan jag började cykelpendla gick det nog ca 1000kr i månaden i bensin.
Fast när det börjar vara -15 eller kallare och blåsigt saknar man bilen.
Scale60 sa:Tankade bilen förra veckan, 20 liter. Förra tankningen var i augusti. Så typ 300kr i kvartalet i bensin nu, förut innan jag började cykelpendla gick det nog ca 1000kr i månaden i bensin.
Fast när det börjar vara -15 eller kallare och blåsigt saknar man bilen.
NickPick sa:Det vore intressant att se hur cykelpendling i större städer drabbar hälsan negativt. Dieselbilar som pumpar ut artiklar (diesel är ju i majoritet nu) tex.
I artikeln nämns London som har rätt väldigt dålig luft?
Jag skulle vilja ha ett jobb dit det är möjligt att cykla.
Bengt-re sa:NickPick sa:Det vore intressant att se hur cykelpendling i större städer drabbar hälsan negativt. Dieselbilar som pumpar ut artiklar (diesel är ju i majoritet nu) tex.
I artikeln nämns London som har rätt väldigt dålig luft?
Jag skulle vilja ha ett jobb dit det är möjligt att cykla.
Dieselbilarna är på väg att förbjudas. Diskuteras även i Sverige. Märkligt att det tog så lång tid bara.
http://www.di.se/bil/dieselbilar-forbjuds-i-fyra-storstader/
kais01 sa:även dieselbilars partikelutsläpp är på väg ner. bensinbilar fram till 2005 har högre partikelutsläpp än nya dieselbilar. då kom högre krav som tog bort bensinmotorerna med lean burn.
förvånande att man kommer på detta nu med andra ord.
även elbilar orsakar utsläpp i form av kolpartiklar från däcken, och slitpartilklar från asfalt. det har framförts som ett framtida större problem.
cerro sa:Scale60 sa:Tankade bilen förra veckan, 20 liter. Förra tankningen var i augusti. Så typ 300kr i kvartalet i bensin nu, förut innan jag började cykelpendla gick det nog ca 1000kr i månaden i bensin.
Men det är väl inte bara bensinen som kostar eller gratis försäkring, parkering och trafikskatt? ;)
hoxa sa:Oavsett tid och kostnad samt hälsoeffekt så skall vi ju inte glömma hur fantastiskt mycket roligare det är att cykla än att trängas i tunnelbana/buss/annat.
Mange. sa:hoxa sa:Oavsett tid och kostnad samt hälsoeffekt så skall vi ju inte glömma hur fantastiskt mycket roligare det är att cykla än att trängas i tunnelbana/buss/annat.
Plusettar
Men palla!Arsozath sa:Skön källkritik på den. Läs sista kommentaren. Brukar tänkama sådär annars. Hur många timmar måste jag vara på jobbet för att kunna betald vad det nu är.
frause sa:Men orka hålla på och räkna! De enda som bryr sig om hur mycket det kostar att cykla är väl bilåkare? Vi andra vet att det inte är det som är grejen.