Little Stereo
Aktiv medlem
Cykelregler tyskland?
Även vissa av restaurangerna tar enbar kontanter (vilke hände på vår semster nyligen).Tyskarna älskar kontanter. Samt öppettider på bankomater..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Även vissa av restaurangerna tar enbar kontanter (vilke hände på vår semster nyligen).Tyskarna älskar kontanter. Samt öppettider på bankomater..
Inte jag heller tills för några månader sedan, blev verkligen förbluffad för det känns helkonstigt.Ah, jag visste inte att det var tillåtet i Sverige. I alla länder där jag känner trafikregler för cyklister är det inte tillåtet.
Är du säker på att det inte är tillåtet att cykla med hörlurar? Sidan som weldion länkade till säger "Cycling In Germany With Headphones Is Allowed". Att det förbudet gäller om deras ljudvolym hidrar en från att höra omgivningen.Det är inte tillåtet att cykla med hörlurar i Tyskland, kan kosta Euros i så fall. Dessutom är det brukligt att ev böter betalas på plats. Blev vi varse när vår busschaufför råkade ligga för nära framförvarande bil på autpbahn. Polizei videofilmade, "Follow me"-skylt, stoppade och krävde att böterna skulle betalas pronto. Gick en kepa genom bussen där vi samlade ihop pengar till chaffisen. Man börjar liksom inte diskutera med tyska polisen, de är inte direkt mottagliga för den svenska konfliktlösningsmetodiken...
/steen
Inte jag heller tills för några månader sedan, blev verkligen förbluffad för det känns helkonstigt.
De flesta som cyklar på en gågata bryter dock mot reglerna, eftersom du inte får framföra ett fordon i högre fart än gångfart. Så klart under 10km/h.
Tänk dig för vad du önskar, jag vill att vädret ska vara som på GC, JÄMT! ?Tänk vad skönt om allt hade varit precis likadant som hemma. Då hade man inte behövd fjanta omkring i alla möjliga länder för nya upplevelser utan kunnat stanna hemma i trygga vrån.
Senast jag var på GC - i april tror jag det var- var det 12-16˚, mycket regn och blåst. Så visst, vassego ?Tänk dig för vad du önskar, jag vill att vädret ska vara som på GC, JÄMT! ?