Cykelrelaterat som tillverkas i Sverige?

johan44

Aktiv medlem
Kan man köra kickstarter på en robotsvets tror ni? Jag har inga större problem med att ramar svetsas utomlands men jag tycker inte man ska påstå att man tillverkar cyklar om man syftar på att skruva komponenter på en ram.
Det finns andra ord för det.

Det som är svårt att förstå är att om en robot ska svetsa varför måste den stå i Taiwan? Betalar vi robotarna för mycket i sverige?
Jag har läst nån artikel/reklam för länge sen om Scotts CR1-ram. Vill minnas att det var skryt om hur många timmars arbete som man la ner på slutfinish på varje ram. Men enklare saker borde kunna slås ihop här...

ooms

Aktiv medlem
"De tio ramar som han hunnit tillverka under 1998 och 1999 har varit lika efterfrågade som Ericssons nya mobil T28..."

Så nostalgisk man blir. :-)
Haha, glömmer aldrig när en polare, som var så stolt över sin nya T28 att den fick plats i bröstfickan på skjortan, kom ut helt förstörd från toaletten på en fest och berättade att när han böjt sig framåt för att plocka upp nåt hade T28:an glidit ur fickan och ”plupp” ner i toaletten 😄

jonte987

Aktiv medlem
Jag har läst nån artikel/reklam för länge sen om Scotts CR1-ram. Vill minnas att det var skryt om hur många timmars arbete som man la ner på slutfinish på varje ram. Men enklare saker borde kunna slås ihop här...

Jag tycker det. Jag förstår att det krävs investeringar och att det kanske just nu känns roligare att lägga dem pengarna på olika social media projekt. (eller vad fan vi nu gör med pengarna. Köper trainers, stora TV och Tesla kanske)

BuTTuS

Aktiv medlem
Haha, glömmer aldrig när en polare, som var så stolt över sin nya T28 att den fick plats i bröstfickan på skjortan, kom ut helt förstörd från toaletten på en fest och berättade att när han böjt sig framåt för att plocka upp nåt hade T28:an glidit ur fickan och ”plupp” ner i toaletten 😄
Min gick samma öde till mötes. RIP

velovin

Aktiv medlem
Vet inte om norrköpingsbaserade L'atelje finns tidigare i tråden, men finfina bikepackingväskor gör han.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer