Cykelritcha

Mattias Lundqvist

Aktiv medlem
Cykelritcha
Hejsan! Min lillasyster tar studenten den 7:e juni och jag har planer på att trampa hem henne i en ritcha. Någon som känner till var man kan få tag i en sådan för att hyra en dag? Bor i Göteborg.

Mvh - Sara Danielson

Cykelritcha
uttalas riikshaw. En såndär cykeltaxi man har i fjärran östern.

Jag har sett sånna här i sthlm för ett par år sedan. Men det hjälper antagligen inte till. Förmodligen är de helt meningslösa i gbg med alla backarna.

Cykelritcha
det är en sådan om jag inte missminner mig.. ni får gärna rätta mig om jag har fel.

rickshaw.jpg

Cykelritcha
Halloj Sara D!
Roligare än en sådan tokig tingest är ju att hyra Pedalisternas Quattrocyklotron (dvs fyrsitsiga tandem) inklusive tre frackklädda chalmerister och så får hon cykla hem själv tillsammans med dem. Kan kanske vara lite sent att boka med prova kan man ju alltid. Om det är en förutsättning att du vill vara med och cykla går det säkert att ordna det också.
Tjingeling!
/Mike T

Senast redigerad av en moderator:
Cykelritcha
Xtracycle (stora nedersta bilden ), den verkar vara förlängd längst bak ?

Hur har du löst det ?

Vore roligt att veta.

/pinewood

Cykelritcha
Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
> Den där hojen är suverän! Många skrattade gott när
> ni lastade hojarna på den på Cykelprovardagen och
> "haulade" runt dom.

Att cykla med 2 cyklar lastade var faktiskt lite läskigt, men att höra vad folk hade att säga efter att de hade provat den i mer "normal" utförande (dvs utan cyklar lastade på) var jättekul:

"Nämen den känns som en vanlig cykel!"

"Man märker inte alls att det är så lång!"

"Är det inte tyngre än så?"

Cykelritcha
Från xtracycle: "Call now for a zero-pressure, personal chat about improving the quality of your life in just a few days." :-D

Låter lite (eg mycket ;-) amerikansk tv-shop... annars är det ju en klart finurlig produkt, hade sverige haft sommar året runt hade jag nog kunnat tänka mig en.

Cykelritcha
Jonas skrev:
-------------------------------------------------------

> Låter lite (eg mycket ;-) amerikansk tv-shop...
> annars är det ju en klart finurlig produkt, hade
> sverige haft sommar året runt hade jag nog kunnat
> tänka mig en.

Cykelrikshaw är ett hemskt fordon. Mänskligt dragdjur. Inget kul att åka, och se en fattig mager stackare slita i sitt anletes svett medan man själv sitter o pöser. Det enda goda man kan säga om den är det finns ännu värre fordon

rickshaw.jpg

Film0407.JPG

Per

Cykelritcha
Tack alla för hjälpen! Måste dock hitta en som finns i gbg. Svårt att skicka ner med posten från Stockholm och andra städer... Letandet fortsätter, vore ju det coolaste sättet att transportera hem syster efter studenten!

Tillbaka
Topp