Cykelrygga för pendling - kräsen

Kollade orderbekräftelsemailet nu, och det säger i alla fall Barrage Cargo, så ifall jag inte fått fel vid beställningen ska det stämma. 18-22L kan säkert stämma, lät lite bara.
Den är rätt styv i sin konstruktion, så den säckar inte ihop opackad. Gott om remmar runt lastnätet som går att dra åt för att komprimera den också.

Ett oprovat tips: Restrap Commute hade nog legat bra till ifall jag var på jakt efter en ny ryggsäck, (strax efter Barrage Freight kanske) Har en uppsättning cykelväskor från dom som fungerat mycket bra.

Spännande att du upplever att det får plats mycket i den. Jag har lite svårt att bedömma vad som är lagom. Jag har en del ryggsäckar som används till annat, men formen kan ju påverka hur mycket man får i.

Restrap commute såg också fin ut. Jag blir dock inte riktigt klok på om den är vattentät eller inte. En som nämns är att tyget är vattentätt. Jag får dra ett mail till dem och fråga.

Gissar det är det fyrkantiga formatet som gör Barragen lättpackad och att det går ner en hel del saker i den. Det är ju i princip bara ett stort rektangulärt hål med laptopficka, två utvändiga fickor för flaskor och en liten dold ficka för nycklar/verktyg/småsaker. Den är som gjord för att styra ner en karta kortburkar av valfri sort till afterbiken.

Som jämförelse har jag en Osprey Manta till fikacykling som påstås vara på 20L, men jag kan packa avsevärt mycket mer i Barragen.

Den här har jag använt i flera år, om jag ska ha lite mer än vanligt med mig.

Den här har jag använt i flera år, om jag ska ha lite mer än vanligt med mig.
Osprey gör ju trevliga väskor. Har en för dagsturer (vandring). Men den är inte vattentät så för mig går den bort.

Ni som tycker datorficka är så viktigt, vad är grejen? Ok att det kan vara bra med fack för småsaker, men datorficka..?

Ni som tycker datorficka är så viktigt, vad är grejen? Ok att det kan vara bra med fack för småsaker, men datorficka..?
Jag har inget fodral till datorn, så jag vill gärna ha den lite skyddat i väskan. Dessutom är det ofta vadderat, och man slipper att datorn skramlar runt med allt annat också. Men så är jag en ganska stark förespråkare av att varje sak ska ha sin plats också, då blir det enkelt att hitta. ?

Jag har inget fodral till datorn, så jag vill gärna ha den lite skyddat i väskan. Dessutom är det ofta vadderat, och man slipper att datorn skramlar runt med allt annat också. Men så är jag en ganska stark förespråkare av att varje sak ska ha sin plats också, då blir det enkelt att hitta. ?
Hmm. Måste vara en rejält stor rygga för att datorn skall skramla runt, eller vara svår att hitta, men visst...

Sleeve till datorn är kanske ett alternativ?

Osprey gör ju trevliga väskor. Har en för dagsturer (vandring). Men den är inte vattentät så för mig går den bort.
Man får med ett regnskydd som ligger i en liten ficka längst ner. Inte direkt aero...

Bilagor

• Osprey Escapist 32 Back Pack - rain cove rin use.jpg
    Osprey Escapist 32 Back Pack - rain cove rin use.jpg
    51.3 KB · Besök: 36
Jag kör en ratatosk på 30L från km för min göteborgspendling. Älskar nästan allt med den förutom avsaknaden av vattentäthet & datorfack. Upplever att det blir ganska irriterande med en dator som både kan svaja fram o tbx samt att annan packning sällan kommer överens med den.

Testade med en messenger modell större men upplevde att det var väldigt obekvämt när man lastat fullt då den tryckte mycket på axeln. Kommer följa tråden och hoppas att det kommer lite bra rekommendationer.

Annars kan det sluta med en väska från thlp i stockholm. Länge suktat efter en mellis :love:

Tillbaka
Topp