Cykelställ för 3 st Mtb på dragkroken.

skaning1

Medlem
Söker ett bra enkelt cykelställ att hänga på kroken.
Tittat på Thule Rideon bl.a
Thule har en del olika modeller och även andra typ Harald Nyborg.

Lättlastat och minimal risk för att dom skavar är önskvärt.

Vad tycks?

Thule är alltid bra. Men jag har både deras enklare ställ för två hojar samt en sån plattform man ställer två cyklar på. Båda är gjorda för smalare hojar för det skaver som tusan. Så jag kör lite rörisolering på gaffelbenen osv, som skavskydd.

Finns nämnt i tråden som weldion länka, men kan slå ett slag för Buzzrack. Prisvärt och känns gediget. Lite omständigare att sätta på kroken än Thule men okomplicerad konstruktion som ialf ger sken av att hålla länge! Och kostar inte som en halv cykel ?

Julas för fyra cyklar känns ofta lagom för tre... Är nöjd med denna modell, sitter bra. Enda är väl att det är rätt tungt.
Har dock ännu inte monterat fyra cyklar. Blir ju lite olika beroende på vilken kombination av cyklar det är, känns som att det blir värst om alla är lika stora.
Finns ibland till medlemspris, köpte mitt för 1600:-

Köpte Velocompact för 3 hojar och 1 "adapter" nyligen och har kört en långresa. Ruskigt nöjd med allt utom priset. Lastar lätt min och sambons fulldämpade hojar och barnens små hojar. Lär inte vara någon match med 4 fulldämpade heller. Extremt skönt att komma åt bagaget när man är på resa också.

Tillbaka
Topp