Cykelställ för husvagn, bra bättre bäst ?

BLEKINGE BAD ASS

Aktiv medlem
Blivit ofrivillig husvagnsägare, undrar vilket cykelställ man bör snegla på om man vill ha montage framför husvagnen på balkarna samt som medger plats för tre cyklar.

du bör ha dem på biltaket...

kolla så du har lastvikt på vagnen så dem kan vara där. håll även koll på kultrycket...

Du har väl sängar i husvagnen? ? Jag brukar ta cyklarna inne i vagnen. Inte i sängen dock, men fastspännda, stående.

Jon sa:
Du har väl sängar i husvagnen? ? Jag brukar ta cyklarna inne i vagnen. Inte i sängen dock, men fastspännda, stående.
Jag gör likadant med Husbilen. Det beror ju på hur dyr cykeln ser ut och var man ska parkera, men det har sina fördelar att slippa få den snodd. Jag vrider styret 90° eller plockar av framhjulet så får dom plats. Om jag skulle ta med en gammal skräpcykel skulle jag nog sätta vanlig cykelhållare på dragkroken, tror det finns dragkulor att sätta fast på dragstången till husvagn.

Det sitter redan en tvärbalk med kula på för cykelhållare liknande den på bilden fast min sitter närmare frontväggen på husvagnen. Har även sett att det finns fasta montage att skruva direkt på armarna fram till draget.

Bilagor

• tvärbalk-kula.jpg
    tvärbalk-kula.jpg
    18.1 KB · Besök: 1,467
Fulcyklarna får åka fram på husvagnen i cykelställ typ thule freeride som monteras på balkarna. Känns som kaka på kaka att sätta fast en kula för att sen sätta fast ett (vingligt) cykelställ på kulan.

Går det är att ha 3 st där utan att det tar i bilen när man svänger tvärt?
Vi hade ett ställ där med 2 vuxencyklar men jag blev leds på att ha dem där då det inte gick att komma åt gasolkofferten utan att ta loss hela paketet. Vi slängde upp dem på biltaket istället mycket smidigare.
Men du kanske ändå vill ha dem där och då kan jag bara rekommendera Thules ställ om du vill ha något rejält som inte rostar.

Har ett fällbart Thule på vår vagn. Bytte från kula och ett vanligt ställ från Thule som jag har till bilen.
Efter 2st tre veckorsturer med vagnen var jag så less på att lyfta bort cyklarna varje gång jag skulle öppna luckan. Hittade ett på Blocket för en tusing ca begagnat.

Dock så åker fincyklarna inne i vagnen eller i bagaget i bilen på långturerna.

Tillbaka
Topp