Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
NiklasL skrev:
-------------------------------------------------------
>
> I det här fallet snarare "a can of worms". Happy
> visar upp sin allra sämsta sida.
Markus F skrev:
> Fast skillnaden mot en Aladdinask är väl att det
> bara finns två st körsbär i likör i asken?
Å andra sidan har vi både "Spring Surprise" och "Crunchy Frog" i den här asken.
Har också blivit bestulen på cyklar. En gång i tiden en mtb som jag vid senare tillfälle upptäckte
en skitunge på när jag var ute och åkte bil. Lova att jag jagade honom med bil men han lyckades komma
undan i ett villaoråde. Tur för han det... Ifjol var jag på stan med crossen och hojar hem. Stannar vid tobaksaffärn för att köpa mig en tidning. Lååser cykeln utanför. Köper tidning och tänker det vore nog gott med en deg. Inmundigar pizza på pizzerian i lugn och ro och knallar hem!! Dagen efter nä jag kliver ner i förrådet...Var fan e cykeln??? Visst glömde den vid tobaksaffärn igår. Resten kan ni räkna ut! Stulen javisst! Är det man kan kalla skyll dig själv glömsker?
ÄR det vanligt att man lägger ifrån sig datorn på ett cafe och går in för att handla? Är det vanligt att man lägger ifrån sig mobilen på biblioteket och sedan går och letar upp en bok. Är det vanligt att man lämnar sin cykel olåst uanför butiken när man går in och handlar?
Tänker snarast på dronterna i Ice Age.
Fast tråkigt att trådstartaren blev av med den. Hade han låst den så hade han ju kunnat få ut lite pengar på försäkringen. Nu lär det ju bli svårt då hela denan tråd finns på internet.
Fast jag fattar fortfarande inte hur cykeln kan ha ett så högt värde.
Kneecap hade nästan nått upp till 100k:
"Kneecap den 7e augusti, 2007
Tjena!
Plockade också ihop en fantasibeställning.. Hur jag än vände och vred på det så fick jag den inte att trilla över 100 papp.. Om jag väntar tills rean är över så går det dock.. :P
(Japp det är alltså den kompletta listan på en cykel.. I princip det dyraste rakt av..)
Product Code Product Name Quantity Unit Price Sub Total
Remove
View 66369
Foes 2.1 DHS Mono Inc. Curnutt XTD Shock Ti 2007
Large Black
Out Of Stock Item
About out of stock orders
£3199.99
(44131.06 SEK)
£3199.99
(44131.06 SEK)
Remove
View 40500
Formula Oro DH PAIR Greg Minnaar LTD Edition
200mm Front IS Mount - 180mm Rear
£369.99
(5102.53 SEK)
£369.99
(5102.53 SEK)
Remove
View 59698
Straitline Bar Cap Straight - Titanium
Titanium
£7.99
(110.19 SEK)
Sub Total:
£8052.70
(111054.79 SEK)
Massive August Sale 10% OFF Baskets over £100
£805.27
(11105.48 SEK)
Click for information about the available Shipping options Postage Cost: FREE
Total:
£7247.43
(99949.31 SEK) "
Czarth skrev:
> Tror nog nästan man kan bygga en dyrare LVG hoj,
> finns ju så sjukt dyra hjul o börja med.
Cervelo SLC-SL-ram, SRAM Force Red grupp, Lightweight-hjul. Då är man nästan i mål innan innan man börjat med återstående småprylar. Och innan man har behövt börja borra...
Brakastruten skrev:
> Skaparn: Då blir det dig de tar framför
> expressbyrån, till allmän beskådan... Snopet.
Vänta nu... Jag blir osäker. Ska vi eller ska vi inte skrika "Skyll dig själv" om det inträffar?
ÅL skrev:
> Brakastruten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skaparn: Då blir det dig de tar framför
> > expressbyrån, till allmän beskådan...
> Snopet.
>
>
> Vänta nu... Jag blir osäker. Ska vi eller ska vi
> inte skrika "Skyll dig själv" om det inträffar?
Det beror på ifall jag var såg slampig ut i mina assoskläder eller inte. Jag gissar på att det är rätt svårt att se slampig ut i 13 lager cykeltröjor.
Oskar_Lkpg skrev:
> Jag vill inte se den som snor min cykel. Är inte
> helt säker på att min reaktion (om jag ens
> reagerar) skulle gå att försvara i domstol.
TigerMale skrev:
> Oskar_Lkpg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vill inte se den som snor min cykel. Är
> inte
> > helt säker på att min reaktion (om jag ens
> > reagerar) skulle gå att försvara i domstol.
>
>
> livrem och hängslen?!
Jag har en gång konfronterats med den som jag tror stal mitt pendlarhärke. Det var mitt på dan, massor av folk omkring oss, och jag vart mycket chockad av att killen stannade när jag skrek "korpjävel" efter han. Men det var sekunden från att jag gav efter för impulsen att springa ifatt och försöka strypa han bakifrån i stället för att skrika. Men jag har vid tillfällen då någon muckat med mig inte fattat förens det är över vad som hände. Så vem vet hur jag reagerar nästa gång?
Tack och lov slutade mötet med den förmodade tjuven med att polisen kom och beslagtog cykeln. Men vad skulle en domstol sagt om jag fullföljt impulsen och lyckats?
Själv är jag nöjd med att inte veta, och att trotjänaren kommit hem igen.
Oskar
Angående: "Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken helt enkelt." ...
Stämmer inte så bra, när det är kontokort och pinkoder i börsen! Då får man gå fattig.
walkerboh skrev:
> Du har rätt att hålla i din egendom om någon
> försöker att sno den, inte angripa dem fysiskt,
> om inte de gör det förståss, Nödvärnslagen
Det blir svårt att förklara hur en flyende cyklist utgjorde ett hot mot mig som sprang efter....
walkerboh skrev:
> Du har rätt att hålla i din egendom om någon
> försöker att sno den, inte angripa dem fysiskt,
> om inte de gör det förståss, Nödvärnslagen
Haha Sverige är sött, så en regelrätt dragkamp utbryter och vinnaren får ta föremålet?
Om nu förövaren vinner dragkampen och tar t.ex. en cykel, får man då springa efter och tigga tillbaks den eller rent av utmana till dragkampsduell igen för att vinna tillbaks den?
Att man inte har rätt att slå den idiot som tror sig kunna stjäla något ur ens händer på käften är fördjävligt.
När jag var tre år "snodde" min kusin min födelsedagspresent - en röd trehjuling. I ett obevakat ögonblick satte hon sig på sadeln. Jag blev utom mig av ilska, sprang fram till henne, tog tag i styret och skakade hela trehjulingen tills att hon tillslut fattade att trehjulingen tillhörde MIG och att det var bäst att avlägsna sig.
Mamma hann och ta kort på incidenten, så bevis mot min kusin finns kvar än idag. Tyvärr har jag ingen scanner så att jag kan lägga upp det här dock. :)
fredrikw skrev:
> impulskontroll är kanske något du borde jobba
> på, verkar ju helt vrickat att vilja strypa
> någon som har stulit ett pendlarhärke...
Var det inte det jag hade?
Jag hoppas att min impuls kom av att jag vid tillfället var märkbart stressad och frustrerad över en mängd liknande småsaker, och just då pratade om det med polarn. Timing?
E-beth skrev:
> När jag var tre år "snodde" min kusin min
> födelsedagspresent - en röd trehjuling. I ett
> obevakat ögonblick satte hon sig på sadeln. Jag
> blev utom mig av ilska, sprang fram till henne,
> tog tag i styret och skakade hela trehjulingen
> tills att hon tillslut fattade att trehjulingen
> tillhörde MIG och att det var bäst att avlägsna
> sig.
Det är helt rätt, och jag tror det fungerar även vid cykelstölder så här några år senare.
Ta tag och skaka i cykeln tills förövaren fattar att det är kört, samt att det är jävligt jobbigt att hålla i skakande föremål en längre tid om man inte är väldigt målmedveten.
skaparn skrev:
> nenja skrev:
> >
> > Att man inte har rätt att slå den idiot som
> tror
> > sig kunna stjäla något ur ens händer på
> > käften är fördjävligt.
>
>
> Precis. Sjuuukt löjligt med rättsäkerhet och
> ett våldsmonopol.
JLarsson skrev:
> Alla som inte är kriminella borde få rätt att
> bära vapen.
hehe...
fast å andra sidan kan man fråga sig: Vad är ett vapen?
Menar du just skjutvapen, eller vapen i allmänhet?
Så fort man kan skada/döda någon med ett föremål så borde det ju utgöra ett vapen? Någon som vet hur lagen ser ut?
Jag har hört att några tjejer har gaffel med sig när de ska gå genom skumma gator/parker. En gaffel är tydligen inte rubricerad som vapen.