Cykeltransportlåda av hårdplast

Minna

Ny medlem
Hjälp, funderar på att köpa en cykeltransportlåda av hårdplast ... men är de allihop likadana? Eller är det något jag behöver tänka på?

Tacksam för tips,
Minna

Minna -

Det finns olika sorts hårda cykeltransportlådor. Nästan alla är bra på att skydda cykeln, men vissa kan vara rätt dyra och nästan alla tar upp mycket plats även när dem inte används.

Jag hittade en modell förra året som skyddar bra, men som kan tas isär och plattas till så att det passar under en säng. Det är dessutom billigare än de flesta andra. Jag köpte en Crateworks Pro XL-C till mig själv och är så nöjd med den att jag har importerat några st. (som tar upp ganska mycket plats på Dr. Spoke cykelverkstad just nu).

Kolla på de olika modeller som finns på marknaden för att få en känsla för vilka egenskaper är viktig för just dina behov. Prova om du kan att packa upp din egen cykel i olika väskor för att se om det är lätt eller inte. Vissa större cyklar passar inte ens i vissa transportväskor, medans andra har plats för två.

Om du bor nära till Stockholm, kolla på Cykel City först - de har både hårda och mjuka väskor att kolla på. Sedan kan du gå runt hörnet till Dr. Spoke och kolla på en Crateworks. Det kan vara lite mer än vad du egentligan behöver, eller det kan upplevas som lite undermallig jamfort med dyrare modeller. Det är dina behov och önskemål som styrar, så var en kräsen konsument och se till att köpa precis vad du behöver och inte bara första låda som du ser.

Tobbe -

Your check is in the mail!

Tillbaka
Topp