Cykeluthyrare på teneriffa (racer)

Jag hyrde på på Bike Point i Las Americas. De har ok cyklar men var noga att kolla att allt är ok. De är inte så noga med service. Jag hade lite bråttom och fick en cykel med geggig kassett/kedja och en broms som låg på. Annars ok. Trevliga att ha att göra med. De har bra öppettider och ligger bra till. Ta med pedaler, mm. www.bikepointtenerife.com

/B

Bike point är i min erfarenhet serviceinriktade och schysta. Jag har kört guidade turer med dem ett par gånger. De som hade hyrt cyklar de gångena hade inget att klaga på. Har dock själv aldrig hyrt en cykel (på andra ställen) som jag tyckte var lika välskötta som mina egna, så att vissa saker inte funkar perfekt får man kanske räkna med.

Tveksam om du hittar någon som hyr ut vettiga racercyklar i Los Cristianos. Åtminstone lyckades jag inte hitta någon uthyrare på nätet när jag satt och letade inför en resa för ett par år sen. Slutet för min del med bikepoint. Möjligt att de skulle kunna göra lite bättre check av cyklarna innan de hyr ut dom. Jag fick åka in efter dag 1 med ett irriterande knakande som de dock snabbt konstaterade var pedaler som var helt slut och som byttes till ett par helt nya. Upplevde dom dock om trevliga och serviceinriktade.

Hyrde MTB av Diga-sports. Mycket trevliga. Sa att jag ville ha en bra 29" och fick en i princip ny Scott. Märkte dock att det var 27,5 när jag fick punktering och de hade lagt i 29 slang... Gick bra ändå.

De har inte de bra cyklarna på plats så man får boka senast dagen innan.

ha ha. läste igenom tråden och hittade en person som skrev väldigt smarta saker. insåg sen att det var jag själv från januari...

Precis hemkommen efter en veckas familjesemester på Tenerife. En dags cykling blev det och eftersom vi bodde i las Americas med gångavstånd till Bike Point så hyrde jag cykeln där.
Jag fick en sprillans ny Ridlye Fenix, full carbon med Ultegra, som kostade 32 euro för en dag.
Bike Point gav ett bra intryck (drivs av en tysk) och kan varmt rekommenderas. Jag hyrde på plats utan förbokning men man kanske inte alltid kan räkna med att få cykeln till dagen efter. Om möjligt bör man förboka hemifrån.

Tillbaka
Topp