Cykelvagn för 2 barn

klevin

Medlem
Cykelvagn för 2 barn
Jag ska köpa cykelvagn men vilken?
Ska användas till cykeln och joggning och då ska det vara "stort" hjul fram, inget kundvagns hjul.

Eller har någon en till salu i Falutrakten?

Cykelvagn för 2 barn
Sök så finns det en bunt trådar. Chariot och Croozer är bäst resp bra. Undvik de värsta lågbudgetalternativen. Burley verkar OK med men jag tycker de ser lite taffliga ut för pengarna de kostar - jag har fått för mig att företaget rekonstruerats och att de varit finare.

Cykelvagn för 2 barn
Har en Chariot captain 2 och är supernöjd. Det är deras största modell med mycket packningsutrymme och extra hög "sitthöjd". Mina barn älskar den!

Cykelvagn för 2 barn
Har en vagn från Cykelvagnar.se, den skulle vi aldrig ha köpt. Och så har vi en Chariot CX2, den skulle vi köpt från början och inte varit dumsnåla och köpt den andra jävla Epavagnen.
Charioten köptes på Bike-Expo i november och har mest gått med löparhjulet på, fram och tillbaka till dagis nu i vinter. Vi kör med löparhjulet för att det funkar överlägset i snö. Men vi har även cityhjulen, de får nog åka på imorgon när det bär iväg igen.
Jag har lånat skidor och skaklar och skejtat lite på några åkrar och sjöar, vågar inte åka i några branta backar. Och klassiskt så blir det nog lite ryckigare i vagnen.
Idag stoppade jag i båda barnen och cyklade till affären, funkade utmärkt. Fjädringen gör att vagnen går mjukt och fint. Men visst känns det att man har ca 40kg vagn, barn och matvaror på släp.

Den enda nackdelen med vagnen är bredden, 83cm är väldigt brett. Man går inte så gärna in i en butik med den. Och den går inte in genom vår ytterdörr, men vi har den i garaget så det gör inte direkt något för oss. Även om det vore skönt att kunna klä barnen och stoppa i dem i vagnen inomhus ibland.

Cykelvagnar.se vagnen är skranglig, stuttig och allmänt rapplig. Hjulet som man kan fästa i cykelarmen är helt värdelöst, det snurrar inte med när man svänger och sitter och glappar i fästet. Det är bortkastade pengar att köpa den.

Cykelvagn för 2 barn
+1 på CX2.

Vi har haft vår i ett år snart och är sjukt nöjda. Den har hängt med på vinterturer med skidtillbehöret, efter cykeln och fungerat som joggingvagn. Nu var vi i läget att vi behövde en vagn för 2 "monster" så för vår del blev det ingen jättestor extrakostnad mot att köpa en vanlig dubbelvagn, den kostar ju sina slantar.

Dock tycker vi att den är ordentligt byggd och mycket lättrullad. Ett bra köp!

Cykelvagn för 2 barn
Ytterligare ett bifall till CX2.
Vi har haft vår i nästan fem år och har varit mycket nöjda. Bra kvalitet och smidig hantering. Kan bara uttala mig om jogg och cykel för jag har inte testat skidsetet.
Har just lagt ut den till försäljning, men det är tyvärr alltför långt från Falun.

Tillbaka
Topp