Halfrepper
Medlem
Cykelvärdering
Hej, jag letar ny cykel att pendla med i GBG, men har inte haft cykel på 25 år och kan inget om cyklar. Fått erbjudande om denna, vad är den värd? MVH
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det en sadelklämma eller är sadelstolpen bara nedtryckt?Hej, jag letar ny cykel att pendla med i GBG, men har inte haft cykel på 25 år och kan inget om cyklar. Fått erbjudande om denna, vad är den värd? MVH
Visa bilaga 776810
+ 3-4-5 tusen allt efter ambitionsnivå för att få den i hyggligt cyklingsbart skick.Det är rejäla hajtänder på kassetten och klingorna med. 1000 kr i Stockholm, 700 kr på landet? I Göteborg någonstans mellan?
Den är säkert 30+ år gammal så intern dragning är nog uteslutet.Trissorna behöver också bytas. ...Förstår från ovan att priserna på såna är upptrissade i Stockholm.
Öh, är det intern kabeldragning... Ser inte det, men jag tror inte du vill ha friktionsväxel om du bor i en stad. Haft det själv och det var rätt bökigt.
Stort tack för tipset, ser ut att vara precis vad jag letar efter! Är 188 cm så L borde passa bra.Den här kan väl funka ett tag, om än jag inte vet din storlek:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/apollo_hybrid_cykel_28tum_/1211969587
Om du har tid och råd, kan du sedan ta den till en cykelsmed och be om en service à 1 500 västkustdinarer eller så.
/Fel länk första försöket./
PVCröret ser ut att gå att dra isär. Även om det nog inte är så trevligt.Låset kanske ger en bra indikation
Det är nog troligtvis indexerade växlar på den här cykeln. Men det gör den ju inte till ett bra köp för det.Trissorna behöver också bytas. ...Förstår från ovan att priserna på såna är upptrissade i Stockholm.
Öh, är det intern kabeldragning...Ser inte det, men jag tror inte du vill ha friktionsväxel om du bor i en stad. Haft det själv och det var rätt bökigt.
Tillägg: Nu anar jag nog närmaste vajern, förlåt.
Vad fan, nu är du ute och cyklar. Min gamla stålracer är ju skitskön att pendla med.Begagnad racer är inte det bästa alternativet som pendlarcykel i en storstad. Ännu sämre om man inte cyklat på 25 år.
Fick tyvärr inget svar av den säljaren men tack ändå.Kul! Hoppas du blir belåten!
Tack för tipset, ska göra det!Gå till en cykelhandlare som köper in begagnade cyklar och fixar upp i körbart skick och kanske med lite garanti på köpet , googla beg cykel göteborg så hittar du säkert en bättre hoj en denna skrothög![]()