Cykelvasan 2014

Cykelvasan 2014
Va??
Heelt sjukt ju!!

Tog det tre minuter?

Jag höll på att missa anmälan. Kastade mig upp ur sängen 8:59 och drog igång datorn. Jag tror jag fick iväg min bokning 09:02. När jag kollade igen 09:03 var det fullt..

Cykelvasan 2014
Behövde inte ens sitta framför datorn :D

Bilagor

• 20130922_090428.jpg
    20130922_090428.jpg
    162.5 KB · Besök: 40
Cykelvasan 2014
Chrill skrev:
-------------------------------------------------------
> Fått bekräftelsemail, nu är det bara att börja
> träna:)

Samma här :) Träna som en gnu är det som gäller! Första gången som jag ska cykla CV.
Men nu återstår ju allt annat runt omkring...boende och sådant!
Men jäklar vad roligt detta ska bli :) Nu har man ett mål för sin träning!

Cykelvasan 2014
Jag satt och tryckte på "ladda om"-knappen som besatt från 08.57, då datorklockan stod på 9.01 kunde jag gå in på anmälningssidan och då stod det redan fulltecknat.
Känns jävligt underligt att det ska ha gått så fort. Allvarligt? Högre tryck än de konserter som säljer ut snabbast?

Cykelvasan 2014
Vilken jävla skandal! Satt från 8.58 och uppdaterade sidan. Vid 9.00 gick det fortfarande inte att hitta cv 90! Nu blir det varken Cv eller Vasaloppet mer för min del!

Cykelvasan 2014
"För att säkerställa ett smidigt och säkert flöde för anmälningarna till CykelVasan 90 2014 tar vi in anmälningar i fler steg.
En bokning på en startplats görs på den här sajten vilket följs av ett bekräftelsemejl.
I ett senare steg fullföljer du din anmälan med hjälp av en anmälningskod som skickas i ett separat mejl.
OBS! Om du vet att du anmält dig men inte får något mejl, vänligen kontrollera din mapp för skräppost."

Cykelvasan 2014
Rent datormässigt är det ingen större belastning på deras system då de gjort en mycket enkel anmälningsrutin för att slippa just serverkrasch.

Cykelvasan 2014
redshift skrev:
> Vilken jävla skandal! Satt från 8.58 och
> uppdaterade sidan. Vid 9.00 gick det fortfarande
> inte att hitta cv 90! Nu blir det varken Cv eller
> Vasaloppet mer för min del!

Den protesten lär ta

Cykelvasan 2014
hoppsan, att göra en kopp kaffe innan man surfade in var tydligen fel. missade med någon minut.

allvarligt talat, är det någon mer som känner lukten av förnedring? green card lottery? cykla 90km på tid kan man väl göra utan att behöva be om lov att få betala en massa pengar.

det var ju en jävla start på den här dagen

Cykelvasan 2014
redshift skrev:
> Vilken jävla skandal! Satt från 8.58 och
> uppdaterade sidan. Vid 9.00 gick det fortfarande
> inte att hitta cv 90! Nu blir det varken Cv eller
> Vasaloppet mer för min del!

Det gäller att ha sin datorklocka synkad med NTP för att det ska gå bra.

Cykelvasan 2014
Satt mer eller mindre i telefonkonferens för att få med alla =0) 3 av 6 han vi anmäla innan det blev fullt men hoppas på att de är safe för övriga 3 som hamnade i väntelista.

Ena medryttaren gjorde dock sin anmälan när jag precis gjort klart min och de stod att det var fulltecknat på hans dator. Min dator hade dock inte fått upp den rutan så jag knappa in hans uppgifter igen och Vips så fick han en plats enligt mailet.

Cykelvasan 2014
Tog hjälp av Fröken ur för att hålla koll på klockan, nu vart man lite sugen på att beställa en helstel fulkines 29er ram. Eller så kör jag min 26a ett år till för o bevisa att det går att cykla på sån fortfarande!

Cykelvasan 2014
Jodå, den va synkad. Känns ändå som om det inte är hela världen. Jag har kört fyra gånger tidigare och årets Cv kändes som om det har blivit för stort för dem och skogen att hantera. Kommer att köra några andra lopp istället.

Cykelvasan 2014
Pastis skrev:
> Rent datormässigt är det ingen större
> belastning på deras system då de gjort en mycket
> enkel anmälningsrutin för att slippa just
> serverkrasch.

+ Att de stängde ner övriga sidan verkar det som och man kom direkt till bokningen, fast det var bara någon minut innan startskottet.

Krävs datorvanakondition för att cykla CV minsann ;)

Cykelvasan 2014
redshift skrev:
> Jodå, den va synkad. Känns ändå som om det
> inte är hela världen. Jag har kört fyra gånger
> tidigare och årets Cv kändes som om det har
> blivit för stort för dem och skogen att
> hantera. Kommer att köra några andra lopp
> istället.

2014 blir min tredje på rad, sedan räcker det nog för min del. Tycker det var trevligare 2012, i år var det mera hets och inte samma stämning.

Cykelvasan 2014
pennerdal skrev:
> Jag blev anmäld, men har inte fått något
> bekräftelsemail?

Kollat skräppost?

Cykelvasan 2014
Väckt alldeles för tidigt av yngsta dottern, upptäckte att Springsteens spelning på Rock in Rio streamades live, hann med två koppar kaffe innan anmälan till CV gick smärtfritt.

Känns som dagen bara kan bli sämre nu. Speciellt som Ikea-besök med familjen är inplanerat ;)

Cykelvasan 2014
Pastis skrev:
> redshift skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jodå, den va synkad. Känns ändå som om det
> > inte är hela världen. Jag har kört fyra
> gånger
> > tidigare och årets Cv kändes som om det har
> > blivit för stort för dem och skogen att
> > hantera. Kommer att köra några andra lopp
> > istället.
>
> 2014 blir min tredje på rad, sedan räcker det
> nog för min del. Tycker det var trevligare 2012,
> i år var det mera hets och inte samma stämning.

Håller med, 2012 var trevlig. På den första jag körde var det lite drygt 2000 startande, då var det inga problem med nåt.

Tillbaka
Topp