Nu måste jag få fråga en sak som jag inte förstår.
På en tävling, en riktig sådan, D.v.s. inte t.ex. VR, är väl kanske inte tiden alltid det viktigaste. För det är väl placeringen som är det, eller?
Om någon vinner t.ex. SM på linje med ett snitt på 27km/h, 38km/h eller 46km/h spelar väl ingen roll. Det som spelade roll var väl placeringen. Denne kom 1:a, var först. Vann SM i linje!
Som ett motionslopp, t.ex. VR, spelar väl inte placeringen så stor roll, det är väl tiden, SUB7, 8, 9, osv. som spelar roll, eller? För på motionslopp är det inte tävling. så placeringen är kanske inte det viktigaste. Nej det är hur snabbt/väl jag kört loppet. Jag mot mig själv så att säga.
Och då, med ovanstående i bakhuvudet, så spelar det väl rent tävlingsmässigt ingen roll om CV går på en söndag, dag efter ÖsCV eller inte. Och då är det väl, med ovanstående i tanken, bra att ÖsCV går dagen innan CV? För på ÖsCV vill man jaga tid och kanske inte så mycket placering. På ÖsCV kan man starta i olika startgrupper och på så sätt få in än fler som kan cykla. Bra för sporten om inte annat.
Sen kan jag få en viss känsla att denna tråd ytterligare är ett bevis för att "bara jag" attityden även breder sina kalla vingar över de mysiga tomtarna, som i samhället i stort. Bara jag får cykla CV när jag vill. Bara jag får det bra. Bara jag!
Ääääää va fan torka i er skiten och tävla som riktiga tävlingscyklister på söndagen eller så kör man ÖSCV och drick öl på kvällen, som en riktigt tomte.