Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bring sa:Vem är det som tappar sadeln på upploppet?
Syns i SVTs rreportage flera gånger när eliten spurtar mot mål.
Ingen annqn som reagerat på det?
C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Kolla denna rullen:I SVTs reportage kan man se Kristian Grahn (från the Hives) delta på en Open U.P. med 27,5" hjul. I en scen har han stannat för att släppa ut luft i däcken då han tycker det är för stötigt. En gravel-bike med en Lauf Grit gaffel är nog kanon!
poscar sa:Inte helt hundra men tror att man kan leva i två år på gamla meriter så i teorin kan han alltså ha kvalificerat sig för led 6 via CV15.
Sen så vet jag några som kunde seeda upp sig on the fly utan meriter i samband med nummerlappsutdelningen. Dom bara sa att jag är lika snabb som Pelle typ. Dock till led 20ish så jag vet inte om det vore möjligt även till snabbare led.
Wengelin skrev på Instagram att han knäckte den när han redde ut vurpan som hängde i luften.gerrardsdobbar sa:Bring sa:Vem är det som tappar sadeln på upploppet?
Syns i SVTs rreportage flera gånger när eliten spurtar mot mål.
Ingen annqn som reagerat på det?
Jo, jag med. Tyckte det var väldigt märkligt. Hur illa har inte den suttit?
C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Kolla denna rullen:I SVTs reportage kan man se Kristian Grahn (från the Hives) delta på en Open U.P. med 27,5" hjul. I en scen har han stannat för att släppa ut luft i däcken då han tycker det är för stötigt. En gravel-bike med en Lauf Grit gaffel är nog kanon!
Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Eller varför inte en Slate :)
marr sa:Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Ser ut att vara väldigt roligt :)
gerrardsdobbar sa:marr sa:Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Och ensamt. :)
cosmos sa:gerrardsdobbar sa:marr sa:Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Och ensamt. :)
Det var bara just där och då. :-) Mavve drog ett helt pack i början och sen också tror jag. Gick lite för fort för mig efter ett tag...men satan vad stark han var. Han borrade ner huvudet och körde som en furie.
/cosmos (killen som var framme strax efter målgång och tackade för draghjälpen)
Jimel sa:Vart är gubbmage filtret på dig då Calle? :D
Det var nåt parti jag också tyckte var stötigare än förra året.holymaco sa:Men till frågan, var det bara jag som upplevde årets upplaga stötig ...?
Inte överlag sämre. Det har varit mjukare och gropigare ställen som jag reagerat mer på än stötigheten.holymaco sa:Men till frågan, var det bara jag som upplevde årets ...att banan var i sämre skick än innan?
+1pwrdesign sa:Och att folk måste chilla lite, på ett 940km lopp är det onödigt att trycka sig förbi folk ganska aggressivt, speciellt på de olycksdrabbade sträckorna där tempot sänks en aning. Bättring på det! Alla vill hem till sin familj.
dabac sa:Det var nåt parti jag också tyckte var stötigare än förra året.holymaco sa:Men till frågan, var det bara jag som upplevde årets upplaga stötig ...?
ÅAS körde jag på mindre hjul i år, vilket fick mig att ifrågasätta min observation.
Inte överlag sämre. Det har varit mjukare och gropigare ställen som jag reagerat mer på än stötigheten.holymaco sa:Men till frågan, var det bara jag som upplevde årets ...att banan var i sämre skick än innan?
Jaha det var en lefty på den där.Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Cannondale jekyl 1000 sa:Jaha det var en lefty på den där.Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Vad väger cykeln?
Du hade säkert över 20 cyklister släpandes efter dej sista milen in mot mål.
Mavve sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Jaha det var en lefty på den där.Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Vad väger cykeln?
Yes, lefty med 3cm slaglängd.
Den vägde 10,05 kg, enligt ck Sportson våg dagen innan med full sadelväska :)
Ja, det var ett ganska långt snöre med cyklister dom gånger jag tittade bakåt :)
cosmos sa:Mavve sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Jaha det var en lefty på den där.Mavve sa:C-dale sa:CW sa:Hur är terrängen på Cykelvasan? Jag hör ofta att det "bara är grusvägar" och det får mig som grusnörd med min äventyrscross att bli sugen på att köra loppet. 90 km grus är ju en jävla dröm.
Vad väger cykeln?
Yes, lefty med 3cm slaglängd.
Den vägde 10,05 kg, enligt ck Sportson våg dagen innan med full sadelväska :)
Ja, det var ett ganska långt snöre med cyklister dom gånger jag tittade bakåt :)
Bildbevis: https://www.mtbfoto.se/wp-content/uploads/2017/08/DSC_7213.jpg
Hittade mig själv en bit efter, det gick för fort... :-D