Cykelvasan Live till frukosten

Att gå upp och dra så här tidigt, finns de i huvud taget någon chans att de fungerar? Sumpar man inte sin chans tänker jag? Nog för att Emil bör veta bättre än en glad amatör i soffan.

Så om jag vill ställa upp i ngn slags turist-/motionsklass, får inte heller jag köra med bock?
I motionsklass verkar bockstyre vara ok.

I motionsklass verkar bockstyre vara ok.
Tack för länken! Ja, det står ju klart o tydligt att bock o t o m tandemcykel är tillåtet i motionsklass men inte i tävlingsklass. Däremot får man inte köra enhjuling, skit oxå!

Frågan är bara om tandem är snabbare än bock.. :unsure:

Tack för länken! Ja, det står ju klart o tydligt att bock o t o m tandemcykel är tillåtet i motionsklass men inte i tävlingsklass. Däremot får man inte köra enhjuling, skit oxå!

Frågan är bara om tandem är snabbare än bock.. :unsure:
Undrar om de som har ambitionen att vara snabbast i motionsklass kör bock?

Har aldrig haft ngt sug att långcykla mtb, men plötsligt lockar det att utflykts-delta i vasan på grushojen..

Jag körde FS i tävlingsklass på morgonen och CX i motionsklass på eftermiddagen ett år. Båda var kul på sitt sätt men jag skulle inte vilja köra CX i klungan när det är trångt och dålig sikt. Kör man mer själv och har bra sikt går det bättre att parera för stenar/ojämnheter.

Jag körde FS i tävlingsklass på morgonen och CX i motionsklass på eftermiddagen ett år. Båda var kul på sitt sätt men jag skulle inte vilja köra CX i klungan när det är trångt och dålig sikt. Kör man mer själv och har bra sikt går det bättre att parera för stenar/ojämnheter.
Tog du en runda om Vättern på vägen hem på kvällen sedan då?

Är det verkligen ok att Ljungkvist går upp och ligger först som han verkar göra då och då? Han kör väl enbart kameran för SVT och är inte med i loppet?

Jag tycker att alla med breda styren borde diskas (det är farligt breda ekipage).*

*inte nödvändigtvis det jag tycker

Konstigt att de ej varnat honom under loppet att inte hänga med armarna, nu har han kämpat i över 9 mil och ska bli diskad utan några som helst varningar är ju förjävligt.

Tillbaka
Topp