Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Emil är inte diskad! Tjoho! ?Har de ändrat sig?
Håller med.Nu blev det parodi..
Inte diskad, blir han diskad nu igen så är de parodi på riktigt.Diskad eller inte?
Inte. Han vann!Diskad eller inte?
Vansinnigt imponerande av Emil kort och gott!Att gå upp och dra så här tidigt, finns de i huvud taget någon chans att de fungerar? Sumpar man inte sin chans tänker jag? Nog för att Emil bör veta bättre än en glad amatör i soffan.
Är väl rätt enkelt att missta vasan för ett lvg lopp?Regeln är för landsväg så okunnighet i organisationen som till slut blev rätt ändå, galet.
Varför välja?Frågan är bara om tandem är snabbare än bock..![]()
6km asfalt på 9mil är ju rätt vanligt på lvg loppÄr väl rätt enkelt att missta vasan för ett lvg lopp?
8,3mil singeltrack sen eller?6km asfalt på 9mil är ju rätt vanligt på lvg lopp
Exakt, precis som alla andra långlopp inom mtb som går på 95% singeltrack.8,3mil singeltrack sen eller?
Efter vad som hände för ett par dagar sen i Vårgårda så borde just den regeln vara något man kollat upp extra noga inför cv men tydligen inte…Regeln är för landsväg så okunnighet i organisationen som till slut blev rätt ändå, galet.
Startade oxå långt bak de två gångerna jag kört CV och det var ju bara i början man behövde vara uppmärksam och bromsa för anda. Sen sträcktes fältet ut och det gick att köra mer avslappnat. Hade dock inte armbågarna på styret nån av gångerna ?Ha kört cykelvasan 3 gånger i motionsklass för ett par år sedan. Bara blotta tanken att inte hålla båda händerna på bromsarna ger betänkligheter. Så klart så är dessa proffs och cyklar i en mindre grupp men det går ju inte att ha olika regler för elitledet jämfört med oss amatörer.
Första gången startade jag långt bak. Körde säkert om 30 personer som hade kraschat och väntade på sjukvård. Vissa låg 7-8 meter ute i skogen. Andra hade flygit över styret med blödande huvud som följd.
För cykelvasan så borde det vara krav på dödmansgrepp, släpper man bromsen för att dricka så borde cykeln tvärnita.
Vet inte hur många hundra gånger som man behöver bromsa in under ett lopp som detta.
Var står det i reglerna för långlopp i MTB?Såg bara sista 5 min. Följer CV uci? Satt Emil med armar på styre? Om så är fallet ska han väl diskas?
Enligt SVT:Någon som har någon ytterligare info från förmiddagens drama, har domarna uttalat sig något mer?
Var SVT för snabba på bollen?
Varit så mer än ett år. Varför tror du han åkte så? Emil om någon har styr på reglerna. :)Jaha. Så pass. Regler utan påföljd vid överträdelse låter genomtänkt :)
Där ser man. Känns dock ovärt risken då han nästan blev stoppad? Klen tröst att få rätt i efterhand när man blir avplockad :)Varit så mer än ett år. Varför tror du han åkte så? Emil om någon har styr på reglerna. :)
Nu blev ju ingen avplockad och man brukar inte plocka av cyklister vad jag vet?Där ser man. Känns dock ovärt risken då han nästan blev stoppad? Klen tröst att få rätt i efterhand när man blir avplockad :)
Fast informationen SVT fick var att han skulle bli avplockad 500m före mål. Absurt.Nu blev ju ingen avplockad och man brukar inte plocka av cyklister vad jag vet?
Skedde det då? ;)Fast informationen SVT fick var att han skulle bli avplockad 500m före mål. Absurt.
Någon hade uppenbarligen tagit de beslutet, som sedan ändrades. Så ja de lär ju vart en fråga om minuter.Skedde det då? ;)
Cykelvasan tävlingsklass körs som ett mtb-race med dess regler som bl.a förbjuder bockstyreTror det
Ja det blir väl så när ett gäng landsvägstomtar ska sitta och leka domherrar med sina konservativa killgissningar.Vad bra att domarna inte kan reglerna, utan var tvungna att sitta och läsa på under pågående lopp..,