Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som jag skrev, jag jobbar med att tiden på sånnadär saker.Hahahhahaha, sånt förstår nog inte människor som du hahaa
Vad är det du vill? Skulle uppskatta om du kom med något tips ist. TackSom jag skrev, jag jobbar med att tiden på sånnadär saker.
Vore det inte enklare att skriva hur ni gör istället för att gå på med personangrepp i stil med "förstår nog inte människor som du"?Hahahhahaha, sånt förstår nog inte människor som du hahaa
Jag vill veta hur din avancerade och mycket exakta tidtagning fungerar. Hur kan det vara oklart?Vad är det du vill? Skulle uppskatta om du kom med något tips ist. Tack
Använd förståndet innan man tar till hjälpmedelVad försöker du få sagt?
Strava såklartJag vill veta hur din avancerade och mycket exakta tidtagning fungerar. Hur kan det vara oklart?
Om du tycker mitt inlägg är det problematiska i tråden har vi nog lite olika syn på världen.Jösses. Ibland blir jag så trött på happy
Säger du som uttryckte att vi var ”extremt korkade”Vore det inte enklare att skriva hur ni gör istället för att gå på med personangrepp i stil med "förstår nog inte människor som du"?
Äntligen nån som förstår mig hahJösses. Ibland blir jag så trött på happy
Håller med honom, skulle uppskata om du lämnade denna tråden. TackOm du tycker mitt inlägg är det problematiska i tråden har vi nog lite olika syn på världen.
Nej. Jag skrev att jag tyckte det var en extremt korkad placering på era (osynliga) medhjälpare om de står på ställen där de inte har koll på för säkerheten viktiga saker.Säger du som uttryckte att vi var ”extremt korkade”
Jaha. Det har du förstås full rätt att tycka.Håller med honom, skulle uppskata om du lämnade denna tråden. Tack
Legend!Men orka! kanske vi alla skulle göra en egen räserbajsarbana runt kvarteret, vad kan gå fel liksom alltså?
Välj en roligare och längre bansträckning, den ni kör på är vad man tyckte var kul när man var liten, typ i lågstadiet och innan dess, nu är ni vuxna.Vi är två 17 åriga killar som sen länge tillbaka cyklat tillsammans i vårt område i Viksjö. Redan under högstadiet cyklade vi från vår skola och hem dagligen och gjorde det alltid i hög fart.
Men med åren har det blivit mer och mer en grej att vi vill klara sträckan under minuten. Det är alltså en cykelbana som går bland bostadsområden och skolor på 793 meter med 9 kurvor. Tror ni det är möjligt att cykla sträckan på 1 minut?
Här kan ni se hela varvet:
Det är där den avancerade tummen kommer in. Kalibrerad och certifierad av Swedac!En annan sak som är ganska rolig med tidtagningen. Det verkar vara rullande start och tiden stannar inte förrän vid stillastående. Udda!
Vart är dom?Någon satte .
Vadå?Ha ha, ta bort tråd! Den var kul.
Antalet trådar som tagits bort på detta forum är försvinnande lågt. De kan möjligen låsas.
Om du tycker mitt inlägg är det problematiska i tråden har vi nog lite olika syn på världen.
Noggrannheten i tidsangivelserna är f.ö. löjeväckande.
Tack!Om alla tar ett djupt andetag. Internet gör folk till skitstövlar de nog egentligen inte är?
TS ta inte illa upp. Ta till dig av tipsen och tankarna du ändå fått, tyvärr försvinner de lätt i bruset när Happys finest drar igång...
Den stora grejen, tycker jag lätt partiskt, är att ni kommer nå målet snabbare och lättare om ni ger f-n i att cykla banan så mycket. Ni måste träna smartare!
På den stora dagen när ni är förberedda så är jag övertygad om att ni löser säkerhetsfrågan.
Kul o se att ni har skoj med cyklarna!
Fanns saker som TS skrev i tråden som jag inte tror på men där det inte går att verifiera det. Tidsdiskussionen är något som är lättare att verifiera. Där blev det dock i mina öron talande tyst när det skulle anges något konkret. Är man villig att hävda något som inte stämmer stärker det min misstanke om att annat som hävdats inte heller är sant.Att slänga in det där och
Till ett par 17åringar som försöker cykla sin loop på under en minut känns mer som en trött härskarteknik.
Meddelandet har varit rätt unisont. Deras bansträckning är dum och ansvarslös. Dom borde cykla på något annat ställe där dom inte riskerar att skada någon förbipasserande.
:)
En annan sak som är ganska rolig med tidtagningen. Det verkar vara rullande start och tiden stannar inte förrän vid stillastående. Udda!
Tack!Kul o se att ni har skoj med cyklarna!
Tycker det är uppfriskande o se er utmaning. Härlig sommarkänsla i videon dessutom.
Tyvärr så är det som påpekat ett dumt ställe att tävla på. Det går det inte komma ifrån..
Men. Ta med er entusiasmen och cyklarna till ett annat ställe! Ni har ju hittat något ni gillar, det är bara köra på.
Man kan dessutom vara mer kreativ med val av bana om ni byter. Mer säkerhet betyder inte mindre skoj, jag tror det kan vara tvärtom i ert fall.
Skulle gärna se en till uppdatering från er i så fall.
Allt gott!
Fanns saker som TS skrev i tråden som jag inte tror på men där det inte går att verifiera det.
Du glömde ett 'a' där i mitten.Hahahhahaha
Är kanske skadad men det var det sätt som min hjärna kom på när jag ville försöka "provocera fram" ett uttalande som på ett verifierbart sätt gick att bestrida.Att det inte finns utställda, dolda vakter som kontrollerar att banan är säker varje gång dom cyklar den är ju en uppenbar lögn.
Men att angripa decimalangivelsen på tidtagningen är ett spännande grepp att hantera det på.
:)
"Vi är två 17 åriga killar"Du får tycka och tro vad du vill men i slutändan så VET vi att vi har koll och att vi kan cykla för minuten på ett säkert sätt. Du får gärna tänka på dit språk, vi är inte korkade!
Jag tror de flesta gjort dumheter och jag ingår absolut i den skaran.Happy, där ingen har gjort nått dumt i sin uppväxt.
Själv sprang jag omkring med fiskedragslåda med smällare och fyverkeri när jag var 7-8-9 år typ.
Nej de gör såklart som de vill, så länge de mäter på samma sätt varje gång går det ju att jämföra tiderna. Bara lite udda att köra rullande start och mäta vid stopp på time trials. Och om man nu ska ha rullande start kan man ju faktiskt börja med hög hastighet istället för att köra i något slags mellanting som de gör nu.Rullande innan tidtagningen startar behöver inte vara fel.
Rollout (drag racing) - Wikipedia
en.wikipedia.org