Cykla 793 meter i bostadsområde under minuten?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80810
  • Start datum Start datum
En annan sak som är ganska rolig med tidtagningen. Det verkar vara rullande start och tiden stannar inte förrän vid stillastående. Udda!

Vi är två 17 åriga killar som sen länge tillbaka cyklat tillsammans i vårt område i Viksjö. Redan under högstadiet cyklade vi från vår skola och hem dagligen och gjorde det alltid i hög fart.

Men med åren har det blivit mer och mer en grej att vi vill klara sträckan under minuten. Det är alltså en cykelbana som går bland bostadsområden och skolor på 793 meter med 9 kurvor. Tror ni det är möjligt att cykla sträckan på 1 minut?

Här kan ni se hela varvet:
Välj en roligare och längre bansträckning, den ni kör på är vad man tyckte var kul när man var liten, typ i lågstadiet och innan dess, nu är ni vuxna.

Om du tycker mitt inlägg är det problematiska i tråden har vi nog lite olika syn på världen.

Att slänga in det där och
Noggrannheten i tidsangivelserna är f.ö. löjeväckande.

Till ett par 17åringar som försöker cykla sin loop på under en minut känns mer som en trött härskarteknik.

Meddelandet har varit rätt unisont. Deras bansträckning är dum och ansvarslös. Dom borde cykla på något annat ställe där dom inte riskerar att skada någon förbipasserande.

:)

Om alla tar ett djupt andetag. Internet gör folk till skitstövlar de nog egentligen inte är?

TS ta inte illa upp. Ta till dig av tipsen och tankarna du ändå fått, tyvärr försvinner de lätt i bruset när Happys finest drar igång...

Den stora grejen, tycker jag lätt partiskt, är att ni kommer nå målet snabbare och lättare om ni ger f-n i att cykla banan så mycket. Ni måste träna smartare!

På den stora dagen när ni är förberedda så är jag övertygad om att ni löser säkerhetsfrågan.

Om alla tar ett djupt andetag. Internet gör folk till skitstövlar de nog egentligen inte är?

TS ta inte illa upp. Ta till dig av tipsen och tankarna du ändå fått, tyvärr försvinner de lätt i bruset när Happys finest drar igång...

Den stora grejen, tycker jag lätt partiskt, är att ni kommer nå målet snabbare och lättare om ni ger f-n i att cykla banan så mycket. Ni måste träna smartare!

På den stora dagen när ni är förberedda så är jag övertygad om att ni löser säkerhetsfrågan.
Tack!

Kul o se att ni har skoj med cyklarna!
Tycker det är uppfriskande o se er utmaning. Härlig sommarkänsla i videon dessutom.

Tyvärr så är det som påpekat ett dumt ställe att tävla på. Det går det inte komma ifrån..
Men. Ta med er entusiasmen och cyklarna till ett annat ställe! Ni har ju hittat något ni gillar, det är bara köra på.

Man kan dessutom vara mer kreativ med val av bana om ni byter. Mer säkerhet betyder inte mindre skoj, jag tror det kan vara tvärtom i ert fall.

Skulle gärna se en till uppdatering från er i så fall.

Allt gott!

Att slänga in det där och

Till ett par 17åringar som försöker cykla sin loop på under en minut känns mer som en trött härskarteknik.

Meddelandet har varit rätt unisont. Deras bansträckning är dum och ansvarslös. Dom borde cykla på något annat ställe där dom inte riskerar att skada någon förbipasserande.

Fanns saker som TS skrev i tråden som jag inte tror på men där det inte går att verifiera det. Tidsdiskussionen är något som är lättare att verifiera. Där blev det dock i mina öron talande tyst när det skulle anges något konkret. Är man villig att hävda något som inte stämmer stärker det min misstanke om att annat som hävdats inte heller är sant.

Kul o se att ni har skoj med cyklarna!
Tycker det är uppfriskande o se er utmaning. Härlig sommarkänsla i videon dessutom.

Tyvärr så är det som påpekat ett dumt ställe att tävla på. Det går det inte komma ifrån..
Men. Ta med er entusiasmen och cyklarna till ett annat ställe! Ni har ju hittat något ni gillar, det är bara köra på.

Man kan dessutom vara mer kreativ med val av bana om ni byter. Mer säkerhet betyder inte mindre skoj, jag tror det kan vara tvärtom i ert fall.

Skulle gärna se en till uppdatering från er i så fall.

Allt gott!
Tack!

Fanns saker som TS skrev i tråden som jag inte tror på men där det inte går att verifiera det.

Att det inte finns utställda, dolda vakter som kontrollerar att banan är säker varje gång dom cyklar den är ju en uppenbar lögn.

Men att angripa decimalangivelsen på tidtagningen är ett spännande grepp att hantera det på.

Att det inte finns utställda, dolda vakter som kontrollerar att banan är säker varje gång dom cyklar den är ju en uppenbar lögn.

Men att angripa decimalangivelsen på tidtagningen är ett spännande grepp att hantera det på.

Är kanske skadad men det var det sätt som min hjärna kom på när jag ville försöka "provocera fram" ett uttalande som på ett verifierbart sätt gick att bestrida.

Du får tycka och tro vad du vill men i slutändan så VET vi att vi har koll och att vi kan cykla för minuten på ett säkert sätt. Du får gärna tänka på dit språk, vi är inte korkade!
"Vi är två 17 åriga killar"

Du inleder i stort sett tråden med att förklara att ni inte har koll.
Ni tror antagligen det nu. Titta tillbaka på det här om 10 år så kommer ni undrar varför det ens är lagligt att lämna huset innan man fyller 25.

Happy, där ingen har gjort nått dumt i sin uppväxt.

Själv sprang jag omkring med fiskedragslåda med smällare och fyverkeri när jag var 7-8-9 år typ.
Jag tror de flesta gjort dumheter och jag ingår absolut i den skaran.

Har t.ex. cyklat i i högre fart än vad som var lämpligt på en cykelbana med tanke på siktförhållandena och därigenom krockat med en annan cyklist. Var kanske 13 eller 14 år vid tillfället. Enda nämnvärda skadan var lyckligtvis på framgaffeln på min cykel.

Dock kan man ju försöka lära sig av sina misstag. Dessutom kan man ju påpeka om någon annan är på väg att göra något man upplever som ett misstag baserat på erfarenhet eller bara med åldern bättre utvecklat riskmedvetande.

Rullande innan tidtagningen startar behöver inte vara fel.

Nej de gör såklart som de vill, så länge de mäter på samma sätt varje gång går det ju att jämföra tiderna. Bara lite udda att köra rullande start och mäta vid stopp på time trials. Och om man nu ska ha rullande start kan man ju faktiskt börja med hög hastighet istället för att köra i något slags mellanting som de gör nu.

Tillbaka
Topp