Cykla 793 meter i bostadsområde under minuten?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80810
  • Start datum Start datum
Japp. Men det är bara en som kan ta bort konton. Därför tar det lite tid.

Förstår dock inte riktigt varför du fortsätter skriva om du vill bli borttagen.
Just för att jag vill att hela tråden och jag ska bli bortagen skriver jag.

Hejdå alla som gav oss bra tips. Mycket tacksam för det. Vi kommer fortsätta cykla under kontroll och om några år har vi minuten! Tack?

Vet att vi hade liknande tankar, dock inte ens närheten av den hastigheten i Högby för sisodär 35 år sedan. Det hll på att gå riktigt illa då det var en person som kom springandes rakt ut ur en buske.
Skulle säga näää inte en bra idé- Vattenverksbacken från hummelmraparkeringen är bättre, men man får passa sig för mötande bilar nere i knixen och bromsa in från 50 knyck tar några sekunder och mååånga meter. har jag märkt

Hahahah, vi startade ju denna tråden för o för o få tips angående cyklingen vilket vi fått så det är därför jag är kvar. Jag är själklart inte här för o tjafsa med en massa gnällgubbar.
Som jag ser det finns det två möjligheter:

1) Du har någon form av fortsatt intresse av tråden.
2) Du har inte någon form av fortsatt intresse av tråden.

Genom att du explicit sagt att du vill att konto och tråd ska tas bort skulle nog de flesta då utgå från att det är 2 som gäller. För att uppnå 2 kan du logga ut och aldrig mer besöka tråden, men det gick tydligen inte utan du hänger kvar här ändå. Framstår inte som helt logiskt agerande.

Ytterligare en surgubbe hah
Varför kan du inte bara svara på frågan istället för kalla folk vid öknamn?
Gubbe är jag säkert i dina ögon.
Speciellt sur är jag dock inte.
Att du är 17 lyser igenom lång väg i hur du utrycker dig och att då inte kunna överblicka konsekvenserna av era tänkta handlingar är inte konstigt. Ni är helt enkelt inte färdigutvecklade än.

Presentera idén för dina föräldrar och hör om de tycker det är en god idé att blåsa i 50+ knyck genom bostadsområdet. Väntar med spänning på att höra hur det gick.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, kör efter ett riktigt rekord och inte bland (och som) småbarn inne i bostadsområden. Det finns ju en del man kan testa sig mot, rekordet för hastighet t.ex. är 296 km/h (!) och sattes av en tjej i USA för några år sedan.

Vet att vi hade liknande tankar, dock inte ens närheten av den hastigheten i Högby för sisodär 35 år sedan. Det hll på att gå riktigt illa då det var en person som kom springandes rakt ut ur en buske.
Skulle säga näää inte en bra idé- Vattenverksbacken från hummelmraparkeringen är bättre, men man får passa sig för mötande bilar nere i knixen och bromsa in från 50 knyck tar några sekunder och mååånga meter. har jag märkt
Om det var mitt förslag du syftade på så var min tanke, som framgår av höjdprofilen, att starta nere vid båthamnen och cykla upp till parkeringen. Då det är uppför kan man kosta på sig att bromsa in lite före parkeringen. Då borde det vara hyggligt säkert. Men, visst, man kan säkert hitta än bättre ställen. Var bara det första som dök upp i skallen på mig vad gäller sträckor som är i hygglig närhet.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, kör efter ett riktigt rekord och inte bland (och som) småbarn inne i bostadsområden. Det finns ju en del man kan testa sig mot, rekordet för hastighet t.ex. är 296 km/h (!) och sattes av en tjej i USA för några år sedan.
Just det rekordet skulle jag dock säga inte är något att rekommendera om man vill hålla nere riskerna. Visserligen är det en själv som man utsätter frö fara, men Rompelberg höll ju på att gå åt i ett försök några år innan han satte rekordet som Mueller-Korenek slog. Har för mig att det var i 230-240 km/h han vurpade.

Just det rekordet skulle jag dock säga inte är något att rekommendera om man vill hålla nere riskerna. Visserligen är det en själv som man utsätter frö fara, men Rompelberg höll ju på att gå åt i ett försök några år innan han satte rekordet som Mueller-Korenek slog. Har för mig att det var i 230-240 km/h han vurpade.
Men det är ett imponerande rekord! Mitt förslag innan var en milrunda och den bör man kunna jaga rekord på på ett rimligt säkert sätt om rundan väljs med lite eftertanke.

Ja, det är väl att jämställa med knark, så inte så lätt (puh! nu klarar jag mig nån timme...?)

Om det var mitt förslag du syftade på så var min tanke, som framgår av höjdprofilen, att starta nere vid båthamnen och cykla upp till parkeringen. Då det är uppför kan man kosta på sig att bromsa in lite före parkeringen. Då borde det vara hyggligt säkert. Men, visst, man kan säkert hitta än bättre ställen. Var bara det första som dök upp i skallen på mig vad gäller sträckor som är i hygglig närhet.
JAg tänkte att man cyklar nedför... svårt att komma upp i 48 i snitt uppför

Busshållplats Råstensvägen -> Avstyckningsvägen, om man som 17-åring vill köra knappt 800 meter så fort som möjligt. Precis det har gjorts förut, kan man säga.

Jag kom att tänka på en grej. Alla vi som körde alleycats a la Brunelle för massa år sedan. Jättemånga år sen. Verkligen jätte jätte. På riktigt alltså. Jag lovar!
Men ändå. Lite så man fortfarande skäms när man tänker på det. Men kul det hade vi i alla fall! :p

Liksom det var läkemedelsindustrin som uppfann sjukdomar?*

*ska tråden tas bort borde det väl räcka med lite saftiga konspirationsteorier?

JAg tänkte att man cyklar nedför... svårt att komma upp i 48 i snitt uppför
Jag tänkte att det skulle vara träning. Farten på träningen spelar ju ingen större roll.

Om man vill ha extra idiotisk rutt i trakterna så kan man ju rejsa från toppen på Snapphanevägen uppe vid Talbohov ner till botten under järnvägen. Vet inte hur många maxningsförsök man kan tänkas klara innan man kört ihjäl sig.

Det här måste ju vara årets nykomling på detta forum. Ska se om jag kan toppa det genom att gå med i nåt skidforum och fråga hur jag och mina polare åker snabbast genom liftkön till VM8:an i Åre under sportlovsveckan. Självklart med inställningen att om någon finner detta mindre genomtänkt är de surgubbar och de borde göra något bättre med tiden.

Det här måste ju vara årets nykomling på detta forum. Ska se om jag kan toppa det genom att gå med i nåt skidforum och fråga hur jag och mina polare åker snabbast genom liftkön till VM8:an i Åre under sportlovsveckan. Självklart med inställningen att om någon finner detta mindre genomtänkt är de surgubbar och de borde göra något bättre med tiden.
Finns film på det också på Youtube. upphovsmannen (pojken) var gissningsvis ca 17 år.

Jag tänkte att det skulle vara träning. Farten på träningen spelar ju ingen större roll.

Om man vill ha extra idiotisk rutt i trakterna så kan man ju rejsa från toppen på Snapphanevägen uppe vid Talbohov ner till botten under järnvägen. Vet inte hur många maxningsförsök man kan tänkas klara innan man kört ihjäl sig.
Låter man bara några kompisar gömma sig längs banan borde den ju vara helt säker, eller?

Tillbaka
Topp