Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Ja, 350 kronor för t.o.r. låter billigt.

Hur man värderar hyra kontra att ta med känns som man kan debattera i evigheter. Det finns för och nackdelar med båda och vad man landar i beror är nog väldigt individuellt och kan variera från gång till annan. Jag har kört båda varianterna och ärligt talat så har det valet sällan någon större inverkan på totala "betyget" på resan. Där är resmålet som sådant viktigare. Men det gäller för mig och med mina preferenser.

Manurhin2 sa:
Om du inte har tänkt att lämna cykeln på gc så har du hittat jäv ...t billig cykelfrakt .
400 enkel tar Norwegian .

M

Ja, jag ringde Ving och de bekräftade 350kr ToR för cykelväskan. Visserligen var det en dansk som svarade så man vet ju aldrig ;)

Jenny W sa:
Manurhin2 sa:
Om du inte har tänkt att lämna cykeln på gc så har du hittat jäv ...t billig cykelfrakt .

M

Ja, jag ringde Ving och de bekräftade 350kr ToR för cykelväskan. Visserligen var det en dansk som svarade så man vet ju aldrig ;)

Vi fick betala 350:- per riktning och cykel, dock Tui och fortfarande billigare än hyrcyklar.

Som bonus får man cykla med både wattmätare och tub-ångest - som det ska vara!

emilh sa:
Jenny W sa:
Manurhin2 sa:

M

Vi fick betala 350:- per riktning och cykel, dock Tui och fortfarande billigare än hyrcyklar.

Som bonus får man cykla med både wattmätare och tub-ångest - som det ska vara!

Kan nästan lova att det kommer kosta 700kr med Ving. Kolla att du verkligen har specialbagage i bägge riktningar. Sen tillkommer ju eventuell förlorad fight med puckad busschaufför eller kostnad för stor taxi separat.

Hasse#7 sa:
Kan nästan lova att det kommer kosta 700kr med Ving. Kolla att du verkligen har specialbagage i bägge riktningar. Sen tillkommer ju eventuell förlorad fight med puckad busschaufför eller kostnad för stor taxi separat.[/

+1

Åkte med ving för ett par månader sedan och då kostade det 700kr. Plus lite extra för taxi som sagts då Ving inte kan garantera att väskan får plats på transferbussen.

1487092763730-1944605415.jpg

Sun Glass, kan du inte ta med egna hemifrån?
Antal boende, 1700, hur stort rum ska du ha?
Flygmat 210, när du kan sno med ett par frukter från jobbet.
Transport vadå, lokalbussen kostar 30 spänn.

och så vidare!

Själv tar jag roddbåten och ror ner till Kanarieholmarna när jag ska dit. Sen tältar jag på stranden och livnär mig på fisk och sen ror jag hem. För att undvika att förlora pengar brukar jag spänna en lina efter rodbåten och ta något fraktfartyg på släp s.a. de slipper använda motorerna. Brukar ge en skaplig extrainkomst.

GoranS sa:
Själv tar jag roddbåten och ror ner till Kanarieholmarna när jag ska dit. Sen tältar jag på stranden och livnär mig på fisk och sen ror jag hem. För att undvika att förlora pengar brukar jag spänna en lina efter rodbåten och ta något fraktfartyg på släp s.a. de slipper använda motorerna. Brukar ge en skaplig extrainkomst.

Jag brukar kolla när GoranS skall ro dit. Sen tar jag cykeln i en stor påse och hänger själv dold med cykeln på utsidan på roddbåten. Funkar jättebra, man blir lite skrynklig på fingrar och tår men klart prisvärt.

Mäktigt!
Någon som kört mtb på sistone där? Har kört en tur med free motion men den var halvkul, shuttle upp, mycket grusväg osv. Och ganska lite single track. Vore kul att veta vilka av free motion turerna man ska satsa på.

Fina bilder Skogling!

Kan inte fatta att jag själv cyklade där för mindre än 2 veckor sedan. Och nu cyklar jag till och från jobbet i snöslask igen. :-(

Bild ett nära Ayacata.

Bild två är GC-605. Jag åkye egenligen ner... En engelsk gentleman tog efter instruktioner bilden med min Galaxy.

Bild tre är GC-65 ner från Santa Lucia. Min favoritutförslöpa of all time!

Tur det är dålig WiFi så det är kärvt att ladda upp bilder.

Nu sista turen. El Lomo t.o.r.

Åker ner på fredag och stannar till nästa fredag, bor i Playa del Ingles och har hyrbil. Förra året cyklade jag några dagar - dels från Puerto de Mogan och dels upp till Fataga, detta pga ohälsa och familj etc. Nu kan jag cykla mer men inte hela dagarna. Att ta bilen upp till Mogan borde vara ett bra sätt att fixa Vott, eller? Förslag på bra rundor mellan 50-100 km tas tacksamt emot.
En annan fråga - Cannondale SuperSix Evo är väl att föredra framför en Cannondale Synapse. Hemma har jag bl.a. en Canyon Ultimate Al och en Specialized Allez samt en Scott CX Team.
En tredje sak - maten, Playa del Ingles är ngen favvo, San Fernando norr om vägen är rena himelriket jämförelse. Tips på bra ställen i dess omnejd men även Las Palmas. Tack!

Hade jag bil skulle jag dra upp till nordostliga/norra delen och köra lite där. Helt annan vegetation än på sydsidan. Motorvägen upp borde det inte ta så lång stund.

GoranS sa:
Hade jag bil skulle jag dra upp till nordostliga/norra delen och köra lite där. Helt annan vegetation än på sydsidan. Motorvägen upp borde det inte ta så lång stund.

Bil är fusk. Man får gå upp tidigare och komma hem senare. Till nöds får man leta reda på en mack med luftskåp om man behöver övernatta.

GoranS sa:

+1

Skulle också vilja cykla lite på den lummigare nordsidan. Är ju så jädrans långt från där man brukar bo att det aldrig blir av.

Tillbaka
Topp