Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det läker fort Paul, så du snart är på sadeln igen!Paul D sa:Även jag väntar med stort intresse.
Förövrigt anses jag transportabel nu med ledsagad transport. Tog bara två veckor Kan ta några dagar att fixa logistiken
Luzen sa:Hoppas det läker fort Paul, så du snart är på sadeln igen!Paul D sa:Även jag väntar med stort intresse.
Förövrigt anses jag transportabel nu med ledsagad transport. Tog bara två veckor Kan ta några dagar att fixa logistiken
Paul D sa:Inte alls besviken på dig. Klokt!!
Rädda pojkar slipper o andra sidan läppherpes ( om de nu kan låta bli även de mindre bildsköna damerna = typ tjejer utan hjälm?)
Här känner jag att jag är ute på lite hal is endast i ett försök att göra mig lustig. Inväntar bilder. ?
GoranS sa:Lite uppför mellan Tejeda och Artenara men i övrigt lättåkt (huvudsakligen utför) om jag minns rätt.
Hasse#7 sa:Är det nån mening med att skriva något mer här eller har allt redan sagts och visats? Jag känner i alla fall det inte går att bidra så mycket mer.
Pfaff sa:Hasse#7 sa:Är det nån mening med att skriva något mer här eller har allt redan sagts och visats? Jag känner i alla fall det inte går att bidra så mycket mer.
Åh jo, alltid kan du väl elda på avundsjukan lite grann ?
us930 sa:Så snälla, fortsätt att skriva så länge ni kan, så ska jag försöka göra mitt också när jag kommer tillbaka!Pfaff sa:Hasse#7 sa:Är det nån mening med att skriva något mer här eller har allt redan sagts och visats? Jag känner i alla fall det inte går att bidra så mycket mer.
Åh jo, alltid kan du väl elda på avundsjukan lite grann ?
Mvh Ulf S.
Paul D sa:Tänker så här om nu VOTT är ett viktigt/skojigt mål för dig: Om det är ok för dig så beskriv hur du tänker förbereda dig inför näste RIKTIGA semester när målbilden klarnat. Du har ju dessutom den stora fördelen att ni båda cyklar.
Kanske blir ni lite extra inspirerade att verkställa programmet ni delat med oss. Skulle publicering av era mål ta bort glädjen så lyssna inte på mig.
Jag räknar med att återkomma på något vis.
Hemfärd planerad av SOS sö em. Läkaren som stöttar mig heter Paula! Bara en sån sak ?
GoranS sa:Jag har kört en del på egen hand och även på vägar som är en hel del ödsligare än de på GC vad det gäller andra trafikanter. Och visst kan det kanske vara knöligare/farligare om något strular när man är ensam. Å andra sidan är ju GC inte ödemark så bortsett från akuta tillstånd, vilka nog kan inträffa var som helst, så vet jag inte hur större risken för allvarliga konsekvenser är om man kör själv. Finns risker som jag tror ökar om man kör tillsammans med andra. Jag kör typiskt med extra säkerhetsmarginaler utför när jag kör solo. Och jag ser mig inte som någon direkt chanstagare normalt.
Med detta inte sagt att jag inte uppskattar sällskap när jag cyklar, bara att jag tror att man inte behöver vara alltför tveksam inför lite solocykling i bebodda trakter. Om man ger sig ut i ödemarken och som jag har tummen mitt i handen skulle det kunna vara lite annorlunda.
Manurhin2 sa:Mål är bra , hade 3 st 2017 .
Vättern sub8 , check med bred marginal
Förbättra Vasatiden , check med 5 min
Vott utan stopp , check
?
Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Mål är bra , hade 3 st 2017 .
Vott utan stopp , check
?
Grattis, mycket bra resultat. Det här är en bra jämförelse. Jag kan antagligen klara Sub9 på VR i klunga OM jag tränar för det. Vasaloppet lär ta 10 timmar ÄVEN om jag tränar för det. Skäl för fotisättning eller att avstå VoTT känns ganska rimliga i jämförelse.
Manurhin2 sa:Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Mål är bra , hade 3 st 2017 .
Vott utan stopp , check
?
Grattis, mycket bra resultat. Det här är en bra jämförelse. Jag kan antagligen klara Sub9 på VR i klunga OM jag tränar för det. Vasaloppet lär ta 10 timmar ÄVEN om jag tränar för det. Skäl för fotisättning eller att avstå VoTT känns ganska rimliga i jämförelse.
Om man vill handlar det mest om att sätta mål och att skaffa sig verktyg för att nå dom , du är ju rena ungdomen ?
Det hade du nog slagit med ca 1h idag.Hasse#7 sa:Jaha CV, jag har cyklat öppet spår 90km på 4.36 helt utan förberedelser.
Luzen sa:Det hade du nog slagit med ca 1h idag.Hasse#7 sa:Jaha CV, jag har cyklat öppet spår 90km på 4.36 helt utan förberedelser.
Mr_Miyagi sa:Wow, man blir avundsjuk av alla bilderna. Jag cyklade lite granna på Gran Canaria i November. Utgick från Puerto de Mogan och cyklade uppför Serenity Climb och det är nog banne mig det bästa jag gjort i hela mitt liv! Är riktigt sugen på att åka tillbaka och cykla och man blir ju inte mindre sugen när man ser dessa bilderna :)
Min erfarenhet efter att i somras varit och cyklat berg betydligt sämre tränad än tidigare är att man straffas av den sämre kapaciteten på två olika sätt. Dels är det förstås slitigare i de riktigt tuffa partierna (=när lutningen börjar gå upp mot 10% och över). Dessa är dock ofta inte så stor del av totala sträckan. Värre är egentligen att man får slita mer på de lättare partierna uppför. Tidigare har jag kunnat tagit mig uppför backar som lutat 7-8% utan att det slitit speciellt mycket. I somras var dock den typen av lutning något som märkbart påverkade benen efter ett tag. Och 7-8% kan det ju luta under ganska stor del av en runda i bergen.Hasse#7 sa:Luzen sa:Det hade du nog slagit med ca 1h idag.Hasse#7 sa:Jaha CV, jag har cyklat öppet spår 90km på 4.36 helt utan förberedelser.
Tack. De som säger att man skall förbereda och träna har absolut rätt. Idag blir det Soria och en avslutande Papaya Grande. Sen skall jag packa cyklar. Frugan är nöjd och tänker fånga känslan av sommar utan att cykla. Jag skall fundera på hur jag kompenserar minskad lagsport med annan kondition och uthållighetsträning. Samt bra kost så gott det går.
GoranS sa:Om du ska dra ihop en organiserad kompisresa, skulle jag föreslå att se till att ni är på det klara med hur upplägget är i förväg. Är ju trist att ha laddat för att cykla långa heldagsturer i måttlig fart tillsammans med andra bara för att på plats inse att resten av sällskapet tänker sig att köra stenhårda tretimmarspass på fm och slappa vid poolen resten av dagen. Är naturligtvis inte så att alla behöver köra på samma sätt alla dagar, men jag tror att det är bra att stämma av kapacitet och ambitioner i förväg.
Hasse#7 sa:Nuuuu vaaaree sluuuuuut!!!!
Wah, Wah, Wah, Wah, Waaaaaaaah!!!!!
Hasse#7 sa:Ok det allra sista innan jag inte har mer färskt att tillföra tråden på ett tag. Cyklade Maspalomas-Soria-Maspalomas på 2.50 ensam idag, kort paus för Zumo Papaya Grande exkluderad. Även om det inte är särskilt fort kändes det ändå som att benen börjar svara. Känns som en skön avslutning innan cyklarna åker ned i väska respektive kartong. Jadå min kartong lever än.
Utsikt ungefär 2/3 upp.
Soria, kaféet
Sista juicen att drömma tillbaka till när man kommer hem.
Lämnar över stafettpinnen till nästa och funderar över vad som kan förbättras. Har en tanke om att man kunde göra en löst organiserad resa nästa år. Alltså inte kommersiellt utan bara kompishjälpande eller nåt. Jag har ju träffat och cyklat med många trots att frugan och jag åkte ensamma hit. Ju fler desto roligare om man inte tvingar varandra.