Sambal Oelek
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vad härligt! åker imorrn, vad gött det ska bli!Manurhin2 sa:Mycket rätt ?
Lutningen var djävulsk. Men gick ju rätt bra fram till den här byn 2/3 väg upp ungefär, cyklade utan att sätta ner foten hit. Just när man passerat det värsta. Det var en tung tur som enda tur på min vecka här och med bara vatten som hjälp. Skulle behövt lite sportdryck/kolhydrater också. Men det var ju riktigt härliga berg. Fantastisk rutt detta. Tog vägen via Puerto De Mogan. Det var väldigt lätt att komma förbi. Grym tur. Vet inte om jag vill göra om det dock ?Manurhin2 sa:Nu kommer det nog snart ett utlåtande från Sambal angående lutningen .......
Sambal Oelek sa:Lutningen var djävulsk. Men gick ju rätt bra fram till den här byn 2/3 väg upp ungefär, cyklade utan att sätta ner foten hit. Just när man passerat det värsta. Det var en tung tur som enda tur på min vecka här och med bara vatten som hjälp. Skulle behövt lite sportdryck/kolhydrater också. Men det var ju riktigt härliga berg. Fantastisk rutt detta. Tog vägen via Puerto De Mogan. Det var väldigt lätt att komma förbi. Grym tur. Vet inte om jag vill göra om det dock ?Manurhin2 sa:Nu kommer det nog snart ett utlåtande från Sambal angående lutningen .......
Jag hörde mig för på 'Bike 10mil' där jag hyrde cykeln och han sade att de har gett upp det där, ingen som jobbar där någon dag i veckan. Det är avspärrat men alla går förbi ändå. Det var inga problem menade han.Hasse#7 sa:Du säger, lätt att komma förbi, menar du helg och smita förbi, eller börjar de bli klara?
Sambal Oelek sa:Jag hörde mig för på 'Bike 10mil' där jag hyrde cykeln och han sade att de har gett upp det där, ingen som jobbar där någon dag i veckan. Det är avspärrat men alla går förbi ändå. Det var inga problem menade han.Hasse#7 sa:Du säger, lätt att komma förbi, menar du helg och smita förbi, eller börjar de bli klara?
Så jag tänkte att då är det ju lugnt.
Kom först till en avspärrning som man kunde gå lite utmed för att sedan komma igenom en öppning. Cykeln först så kunde man gå genom bara.
Sedan kom en bergssida som rasat. Där var det två meter gruskross som man fick leda cykeln över. Hade kunnat cykla om man verkligen ville men onödigt att riskera däcken eller ramla.
Lite närmare PdM kom en avspärrning till. Där fick man leda cykeln förbi staketet. Det hade gått att cykla om man lutade sig lite ?
Verkade som att de inte jobbar så mycket där. Och många passerar där ofta. Här nedan foto på den rasade bergssidan.
Tack. Ja vi är redan väldigt nöjda. Bra ställe detta!Hasse#7 sa:Sambal Oelek sa:Jag hörde mig för på 'Bike 10mil' där jag hyrde cykeln och han sade att de har gett upp det där, ingen som jobbar där någon dag i veckan. Det är avspärrat men alla går förbi ändå. Det var inga problem menade han.Hasse#7 sa:Du säger, lätt att komma förbi, menar du helg och smita förbi, eller börjar de bli klara?
Så jag tänkte att då är det ju lugnt.
Kom först till en avspärrning som man kunde gå lite utmed för att sedan komma igenom en öppning. Cykeln först så kunde man gå genom bara.
Sedan kom en bergssida som rasat. Där var det två meter gruskross som man fick leda cykeln över. Hade kunnat cykla om man verkligen ville men onödigt att riskera däcken eller ramla.
Lite närmare PdM kom en avspärrning till. Där fick man leda cykeln förbi staketet. Det hade gått att cykla om man lutade sig lite ?
Verkade som att de inte jobbar så mycket där. Och många passerar där ofta. Här nedan foto på den rasade bergssidan.
Tack. För min egen del är det inte viktigt, men om jag cyklar med frugan vill jag veta förutsättningarna och hur vi skall bete oss för att det skall funka tillsammans. Hoppas du får en lika fin semester där som jag brukar få.
Jonatan F sa:Passar på att ställa en fråga här:
Min flickvän vill till solen och då fick det bli Kanarieöarna i skiftet mars april.
Hon vill ha: pool, sol, värme, lugn och ro. Alltså strand i syd?
Jag vill ha något att göra. Gissar att cykel är första alternativet. Även simning, löpning och lugn att läsa en bok känns trevligt. Maspalomas?
Var ska vi bo i 7-8 dagar? Vi hittar bara barnhotell eller sunkiga hotell. Playa Feliz verkade väldigt stökigt pga barn annars trevligt.
Budget 15000kr inkl två mål mat?
Nja, nog skulle man vilja haft VOTT lite närmare!? ;-)Sambal Oelek sa:Vi bodde på Europalace längst österut på Ingles. Halvpension. Alla lägenheter havsutsikt. Väldigt nöjda var vi och då är vi ändå lite kinkiga vanligtvis ? där finns allt på lagom avstånd.
hehe, på behörigt avstånd är bäst tror jag!GoranS sa:Nja, nog skulle man vilja haft VOTT lite närmare!? ;-)Sambal Oelek sa:Vi bodde på Europalace längst österut på Ingles. Halvpension. Alla lägenheter havsutsikt. Väldigt nöjda var vi och då är vi ändå lite kinkiga vanligtvis ? där finns allt på lagom avstånd.
va, det var det värsta, hyr en trampbåt då! :)Jonatan F sa:Underbart med så mycket hjälp! Nu verkar det bli kap vrede (Sal) istället så ingen cykling. Får börja surfa istället.
C-dale sa:Hur är det med mobiltäckningen ( 4G eller 3G). Längs huvudvägarna tycks den vara ok, men hur är det när man kommer ut i obygden på grus o stigar?
Hittade den här kartan http://www.satellitkarta.se/eu/ka/gc.html. verkar bra med många småvägar o markerade vandringsleder.
Kan hålla med Göran om att det är bra att ha VOTT nära. Jag tänker då på att jag vill dit tidigt på dagen innan det riskerar att bli för varmt. Vore det inte för värmen så ligger VOTT alltid nära ?. San Agustin passerar jag ändå alltid på väg hem till Maspalomas från VOTT eftersom jag via Ayacata helst tar omvägen via St Lucia o södra öns häftigaste utförsåkning Sista resan fick jag tips om bageriet/fiket i St Lucia. Sista på vä sida på väg söderut. Inte dyrt, nybakat o du har på armlängds avstånd koll på "konkurenterna" som susar ner eller kämpar upp .GoranS sa:Nja, nog skulle man vilja haft VOTT lite närmare!? ;-)Sambal Oelek sa:Vi bodde på Europalace längst österut på Ingles. Halvpension. Alla lägenheter havsutsikt. Väldigt nöjda var vi och då är vi ändå lite kinkiga vanligtvis ? där finns allt på lagom avstånd.
Var gran canaria nu i julas cykla mtb några turer både norr och syd sidan. https://www.free-motion.comxyklisten sa:Nån som har cyklat mtb på öarna på sistone? Tänkte då mera mot xc hållet än enduro/downhill. Vet att det cyklas en del mtb på Fuerteventura, men den ön lockar inte av nån anledning.
Www.free-motion.comjpett sa:Maspalomas - var hyr man helst mtb? Någon halv/heldags tur som rekommenderas?
Bäste Manhurin2 !!!!Manurhin2 sa:Hur mkt får man vara på GC utan att det räknas som #metoo
Jag känner mig kränkt ?